Loading...

Zdraví není všechno, ale bez zdraví je všechno na nic. . .

29.04.2021

Majitelka firmy Zdravíčko a výživová poradkyně Hana Lacinová již více jak dvacet let pomáhá lidem měnit životní styl a způsob stravování. Dokáže najít řešení pro všechny co se rozhodli být zdravější, chtějí zůstat aktivní, plni energie, ne odkázáni na farmaceutický průmysl. 

Na jakých základech a hodnotách stojí vaše podnikání? Jaká je filozofie vaší firmy?
Laskavost, důvěra, poctivost, slušnost – to především.
Hodnoty mého podnikání se úzce dotýkají zdravého životního stylu celkově. Nejen jídlem lze výrazně zlepšit zdravotní stav, ale i pozitivním nastavením mysli. Naším přáním je, aby každý, kdo nás navštíví našel to, co potřebuje k lepšímu životu, nebo pozitivní změně svého životního stylu.

Co vás osobně přivedlo k tématu zdraví?
Již od dětství mě moje babička učila rozpoznávat byliny. Tam se zrodily počátky mého zájmu o přírodu a o zdravý způsob života. Toto téma mě provázelo i po celá školní léta, avšak zlomovým okamžikem uvedení poznaného do praxe nastalo v období, kdy jsem čekala první dceru. Tehdy jsem si začala více všímat způsobu, jakým ostatní maminky stravují své ratolesti. Nezdálo se mi úplně normální vidět malé děti v kočárku, s párkem v rohlíku v jedné ruce a s Tatrankou ve druhé. Začala jsem tedy studovat podrobněji výživu a absolvovala různé semináře a rekvalifikační kurzy pro výživové poradce a zdravý životní styl, zajímala jsem se o přírodní terapie a podobně.

A v té době jste se začala o své znalosti v oblasti zdravé výživy dělit s ostatními lidmi?
Ano, v Kyjově na jižní Moravě jsem začala pořádat kurzy zdravého životního stylu. Mezitím se mi narodila druhá dcerka. Silně jsem vnímala, že to, co vím a znám, potřebuji sdělit dál, co největšímu počtu lidí. Již tehdy na mateřské dovolené jsem si přála mít své vlastní malé království zdraví – Zdravíčko, které se mělo stát jakýmsi naplněním mého snu. V roce 2002 došlo k jeho realizaci. Dodnes vnímám jako své poslání naučit lidi to, aby převzali do svých rukou zodpovědnost za své zdraví a být jim průvodcem na této cestě. Životní osud mě zavál do Hradce Králové, kde jsem pak v roce 2010 založila druhé Zdravíčko.

V dnešní složité době si lidé význam péče o zdraví uvědomují více než dříve, hledají cesty ke zlepšení imunity, chtějí se lépe stravovat. Který produkt je momentálně u vás nejžádanější?
Nelze říct, který produkt konkrétně, protože jich máme opravdu hodně (cca. 8000 položek), ale v poslední době je stále větší zájem o různé potravinové doplňky a bylinné tinktury. Čím dál více lidí se začíná věnovat svému zdraví i změně jídelníčku, takže jsme jakýmsi mostem od nezdravého ke zdravému.

 Jaká podnikatelská výzva v tomto období byla pro vás nejnáročnější? 


Ustát vládní nařízení a tlak, který je na nás vyvíjen kvůli dodržování pravidel.

Máte nějakou radu pro ostatní podnikatele, jak zvládat stres? Pomáhá vám některý z vašich produktů?
Umět si najít čas pro sebe, odložit mobil a počítač. Z produktů jsou to čaje z bylinek, které uklidní naši mysl.  Prodávají se ať už v podobě bylinných směsí, nebo samostatně. Ráda také doporučuji tinktury paní Mgr. Jarmily Podhorné, se kterou léta spolupracujeme.

Co je pro vás v podnikání nejdůležitější?
Aby se u nás cítili dobře všichni ti, co nás navštíví a mí zaměstnanci milovali svou práci.

Jak osobně vnímáte momentální pozici vašeho odvětví?
Uvidíme, co přinese budoucnost. Věřím ale, že lidé převezmou zodpovědnost za své zdraví do svých rukou a nenechají vše jen na tom, co jim předepíše lékař. Dnes vidíme, jak moc je důležitá naše imunita, která nejde jinak vybudovat než tím, že se začneme o sebe starat. Stravou, pohybem, pozitivním myšlením.

Co vás ve firmě aktuálně nejvíce zaměstnává a co je pro vás momentálně největší výzvou?
Udržet si zdravý rozum při všech nařízeních, která musíme dodržovat. A také mít stále pozitivní nadhled v současné situaci.

V čem je váš přístup unikátní?
Ve vysoké míře odbornosti, v osobnímu přístupu k zákazníkům, rodinné a přátelské atmosféře.

Co vám udělalo v poslední době radost?
Spokojenost zákazníků a to, že se k nám velmi rádi stále vrací.

Kde vidíte největší benefity v Platformě Helas?
Je to především podpora, sdružování lidí, kteří jsou na stejné lodi. Moc se mi líbí slogan Budeme hrdé Česko a také to velmi cítím, kdykoliv se účastním akcí, které Helas pořádá.  Je to takové pohlazení po podnikatelské duši, že můžeme sdílet věci, kterým člověk, když podniká, rozumí.

 Co podle vašeho názoru v této chvíli české firmy potřebují nejvíce?
Svobodu a podporu v tom smyslu, že jsme ti, kteří mohou dát lidem práci a dobré zázemí. Díky českým podnikatelům, kteří odvádí daně tady doma, zůstanou peníze zde a neplynou do zahraničí. Pohled na podnikání je bohužel v ČR dle mého názoru hodně překroucený díky názoru některých vlivných osobností, které plošně hází podnikatele do jednoho pytle.

Jaké máte plány do budoucna a v čem se váš přístup k plánování v souvislosti s pandemií změnil?
Vzhledem k tomu, že máme stále otevřeno, pandemie se nás nijak nedotkla, plán mám jediný. Udržet obchod v tom režimu, jaký jsme nastavili.

Co považujete osobně za své nejsilnější stránky, které vám v podnikání pomáhají?
Zkušenost a moudrost, která přichází s věkem.

Jak relaxujete a jak nabíráte nové sily? Jak zaháníte pesimistické myšlenky?
Relaxuji procházkami v přírodě s manželem a naším psem, to je to nejlepší. Protože jsem věřící člověk, opírám se tedy o víru a negativní myšlenky zaháním četbou Bible.

Dokážete si udržet snadno v rovnováze pracovní a soukromý život?
Někdy se to daří, jindy méně. Za každým podnikáním stojí hodně práce, ale snažím se vybalancovat čas mezi rodinou a prací.

Další články

Partneři

Logo - Advanced Medical Solutions
Logo - AffilBox.cz
Logo - Airclean
Logo - ATELIER - S
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - DAQUAS
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - FORTINET
Logo - HARMONELO
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - KLIMSZ
Logo - Kopecký - Autosalony
Logo - Logio s.r.o.
Logo - mediarex
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - Palatinum s.r.o.
Logo - Veracomp
Logo - Vere Prague
Logo - VINO CIBULKA MIKULOV

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - Business leaders
Logo - Česká Informační Agentura - ČIANEWS
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - Inpublic Group
Logo - Reg TV
Logo - S-presspublishing
Logo - Trade
Výsledky 2020