Loading...

Základem je rovnováha, krize – nekrize

10.09.2020

#restartpodnikani Základem je rovnováha, krize – nekrize

„Vše, co dělám, dělám s láskou a doporučuji s úsměvem,“ říká Jana Kolrusová, lektorka a majitelka společností Fit, zdraví, výživa®, Dandelion a První pampeliškové kavárny v Česku. Na co se během krize odbornice na výživu zaměřila a nač se jí lidé nejvíc ptali?

Jak se lidé stravovali během krize – řešili víc to, co jí nebo naopak kupovali spíše akční a levnější potraviny?
Období krize bylo velmi složitým obdobím pro každého z nás. To se samozřejmě odrazilo také do přemýšlení o stravování, a tedy i do nákupu potravin. Kvalitní potraviny nám mohou pomoci nejen prodloužit život, ale také jej vybavit co do prevence onemocnění. Já osobně vnímám veřejnost ve dvou skupinách. První z nich zahrnuje lidi, kteří chápou stravu jako součást životního stylu, který může vylepšit jeho kvalitu. Ti v období krize nakupovali kvalitnější potraviny – hlavně od lokálních farmářů a zemědělců. Druhá skupina lidí vnímala krizi jako finanční a kupovali spíše levnější potraviny a velké množství.

Přispěla krize k hlubšímu přemýšlení o zdraví?
Určitě! Když se podíváte na to, jak široký sortiment a kolik druhů potravin nabízí supermarkety, spousta lidí ve finále nakupuje podle toho jak hezký obal či etiketu potravina má. Problém je v tom, že složení už málo kdo čte. V období krize lidé pochopili, že oni sami musí udělat co nejvíce pro své zdraví, aby se onemocnění vyhnuli. Jejich dotazy pak logicky mířily k tomu, jaké potraviny zvyšují imunitu a pomáhají v prevenci onemocnění.

Na co a koho se zaměřují vaše služby?
Poradenská činnost je pro ty, kteří trpí onemocněním diabetes, na vysoký krevní tlak, cholesterol a mají problémy s nadváhou. Zaměřuji se také na sportovce a děti. Právě u nich špatné stravovací návyky začínají. Přednáškovou činnost směřuji na prevenci zdraví, základy výživy a související. Připravuji i přednášky a výukové hodiny pro mateřské a základní školy na jimi vybrané téma. Mimo svých poradenských, školitelských a vyučujících služeb, vlastním První pampeliškovou kavárnu v české republice, kde vyrábím unikátní výrobek, který je zaměřen na prevenci zdraví. Jedná se o bezkofeinovou variantu kávoviny z praženého kořene smetánky lékařské. Míchám bylinkové čaje a pražím kávová zrna metodou Fluid Bed. Naše výrobky se pravidelně účastní různých soutěží a získávají ocenění jako Česká chuťovka, regionální potravina, MLS Pardubického kraje a jiné.

Jak jste fungovala během krize?
Asi nejvíc jako matka a učitelka mé devítileté dcery. Velká část mé práce se přesunula na poradnu a dotazy lidí na prevenci zdraví a výrobu pro náš eshop, přes který lidé hodně nakupovali. Sama jsem věděla, že je třeba si navzájem pomáhat, a tak jsme v naší kavárně umožnili prodej výrobků místních farmářů a zemědělců, který funguje dále i po krizi a stále se zvětšuje zájem o ně. Nejen u místních lidí.

Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - Health+
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020