Loading...

Zahraniční konkurence je často nekvalitní

22.05.2019

Podnikání v oblasti dopravy je v současné době ovlivněno celou řadou faktorů. Kromě nedostatku řidičů se musíme potýkat i se zvyšováním mzdových nákladů či nekvalitní konkurencí, říká v rozhovoru Petr Koritenský, předseda představenstva společnosti Koritensky a.s.

Jaká je historie společnosti Koritensky na českém trhu?
Společnost Koritensky a.s. vznikla v roce 2002 rozštěpením firmy Kraus&Koritensky spedition. V první fázi jsme se soustředili čistě jen na poskytování spedičních služeb, v roce 2006 jsme pořídili první kamiony. Těch dnes máme 140. Od roku 2011 má naše společnost pobočku ve Valašském Meziříčí, kde je dispečink s 20 vozovými jednotkami, a další v Mimoni, kde provozujeme sklad nebezpečného zboží s distribucí po celé České republice. Naše společnost se soustředí převážně na transporty z a do Velké Británie (celovozové i částečné náklady) a Beneluxu (celovozové náklady). Na poptávku můžeme zabezpečit přepravy i do jiných zemí. Mimo rámec našich nejoblíbenějších destinací organizujeme v poslední době přepravy například do Francie, Německa, Itálie.

Jak se v České republice v současné době v oblasti dopravy podniká?
Není to vůbec jednoduché. Musíme se potýkat hned s několika faktory, které naši práci ovlivňují. Zejména jde o nedostatek řidičů, tlak na zvýšení mezd, neustálé zvyšování ceny nafty, nepružnost zákazníků na zvyšování nákladů. Do jisté míry nás trápí také konkurence. I přes nedostatek dopravní kapacity k nám konkurence proudí ze zahraničí. V mnoha případech je sice nekvalitní, ale levná. V jejím případě tak dochází k ústupu kvality před cenou, což situaci na trhu nepomáhá.

Jedním z trhů, na který se vaše společnost soustředí, je Velká Británie. Jaký dopad na vaše působení bude mít Brexit? Jak se na něj připravujete?
V současné době se nijak nepřipravujeme, nevím, zda vůbec k nějakému Brexitu dojde. Když ano, zatím nevíme, jaký to na nás bude mít dopad. V momentě, kdy budou známy jeho konkrétnější obrysy, bude na místě se připravovat. V každém případě se budeme muset připravit na dlouhé čekací fronty na hranicích. Další neznámou pak je, co udělá měnový kurz. V nejhorším případě budeme muset Velkou Británii opustit.

Jaké máte plány v horizontu následujících 5 let?
V horizontu příštích 5 let? To je těžká otázka. Určitě je naším cílem stabilizovat firmu a čekat na příležitosti k jejímu rozšíření. Nevylučuji ani možnost nákupu nové firmy. Zkrátka uvidíme, nicméně doufám, že následujících pět let nám přinese jen pozitivní plány.

Společnost Koritensky a.s. obsadila 3. místo v Jihočeském kraji v soutěži Ocenění Českých Lídrů. Co pro Vás tento úspěch znamená?
Ocenění mám vystavené v kanceláři. Mnoho zákazníků si jej prohlédne a pochválí nás. A to se krásně poslouchá. Jsem opravdu pyšný na to, co se nám podařilo dokázat. 

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - Bioveta
Logo - BEWIT
Logo - BMKco.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Farmak
Logo - handy corp.
Logo - Hotel a pivovar Chmelnice
Logo - IcyBear
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - 201 consulting
Logo - ALTECH
Logo - Centralplast
Logo - Gordic
Logo - Inca Collagen
Logo - KERAMIKA SOUKUP
Logo - PKD
Logo - TRAFICON TOBACCO RETAIL

Dodavatelé

Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - DERMACOL
Logo - Foodway Catering
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - Koulier

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Trade
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - RF HOBBY
Výsledky 2020