Loading...

VÁŠEŇ PRO AUTOMOBILY A BARVY

14.01.2022

Martin Písařík díky odvětví, ve kterém pracuje dělá svět barevnější a to doslova. Interaction je společnost se širokým portfoliem služeb jejichž základem jsou lakovací materiály, příslušenství a technologie do lakoven.

Zabýváte se komplexními dodávkami lakovacích materiálů, příslušenství a technologií do lakoven, karosáren a průmyslových provozů, projekční, servisní a školící činností. To je velmi široký záběr. Co je na vaší práci nejkomplikovanější?
Ano, máme celkem široký záběr, protože není možné spoléhat pouze na jeden produkt či zákaznickou skupinu. Příjmy musí plynout z vícero zdrojů, aby firma mohla vyrovnávat případné výkyvy z té či oné příjmové skupiny. Asi nejkomplikovanější je interně sladit vše, aby to mezi sebou fungovalo. Když pominu procesy, tak je to o spolupráci a zejména o komunikaci.

Jak byste zhodnotil uplynulý rok? 
Uplynulý rok byl opět specifický a pokračoval v prověřování firem a lidí z dalších stránek, na kterými jsme se dříve tolik nezamýšleli. Byl to zajímavý rok, rok dalších nových výzev a hodně věcí se odehrálo a hodně lidí projevilo.
Bylo potřeba být ve střehu a včas reagovat na situace, jedině to vedlo k úspěchu. To, že se lidé zamýšleli nad novými věcmi a z jiného pohledu, to přineslo spoustu nových nápadů, akcí a posun v technologickém pokroku firmem samotných. Ten rok zcela určitě změnil určité návyky a chování lidí a firem.

Chytáte pro své klienty nějaké novinky?
Letos, krom stále se optimalizující organizační struktury firmy a nových produktů od našich dodavatelů, se chceme zaměřit zejména na nové projekty v oblasti školství/školení lakýrníků a karosářů. V náčrtu máme i myšlenku personálního charakteru a služeb s tím spojených, ale to je zatím pouze jako myšlenka. 
Věřím, že další nápady přijdou během tohoto měsíce, protože vždy v lednu je ten nejlepší čas na zamyšlení se a nové čerstvé nápady, co jde udělat lépe a co by bylo dobré rozjet. Tak to máme ve firmě i nastavené, když počátkem února to zhodnotíme a vrhneme se na vybrané projekty.

Jaké vlastnosti vás dovedly k tomu, že jste ve svém oboru dnes úspěšným člověkem?
Ani ne tak v oboru, ale spíše v pozici. Rád vedu lidi, a to i přes to, že jsem založením introvert. Rád si s nimi povídám, umím poznat jejich silné i slabší stránky, snažím se je vést ke společným úspěchům, které pak dokážu odměnit.  

Co vás motivuje v životě a v práci?
Mě motivuje nejvíce právě ta práce, pak samozřejmě také výsledek a dobrý pocit z toho co se nám povedlo. Motivuje mně fungující kolektiv a to, že se můžeme spolehnout jeden na druhého.

V každém oboru se občas vyskytnou takové turbulence a překážky. Co vám dává sílu těžkosti překonávat a jít dál, jakým způsobem hledáte řešení?
Sílu překonávat těžkosti vidím právě ve schopnosti důvěřovat sám sobě a týmu. To je předpoklad pro vyřešení mnoha problémů. Moje osobní rada je vždy se nejdříve nad problémem zamyslet, poradit se společně, přijít s myšlenkou, v další fázi zatnout zuby a zamakat a tím potíž vyřešit.

Co pro vás znamená úspěch? 
To, co lidé běžně považují za úspěch pro mě znamenalo vždy hodně, ale postupem času už jsem více soudný a vidím, že jsou v životě i jiné hodnoty.

Na která svá osobní rozhodnutí v rámci firmy jste pyšný? 
Jako první firma v oboru jsme se začali zajímat o podporu učňovských škol, pořádání soutěží pro lakýrníky a studenty, osvětu lakování. Udělali jsme svou akademii, rekvalifikaci, školící a vzdělávací středisko.

Máte nějakou osobní filozofii, nebo pomyslné desatero, něco, čeho se v tomto směru držíte celý život? 
Myslím, že v globálu není potřeba mít žádná desatera, filozofii nebo leckdy svazující návyky. Je potřeba rozumně vycházet s okolím, naslouchat, dělat si názor a řídit se zdravým rozumem a intuicí.

 

Co byste rád ze svých zkušeností předal mladší generaci? 
Byl bych rád, kdyby nebyli dnešní mladí lidé tak naivní a nemysleli si, že jim v životě všechno projde. Někdy to na mě působí, že přemýšlejí jen o tom, jaká mají práva a zapomínají na povinnosti. Není možné si myslet, že se někdo nakonec postará, a že vždy všechno tak nějak (dobře) dopadne. Bez usilovné práce a zodpovědnosti to nikdy nešlo.

Co je pro vás osobně v životě a podnikání nejdůležitější? 
Pocit, že to, co dělám, dělám správně a dělám to pro lidi. Pocit, že moje práce někomu prospívá.

Jak se vám osobně daří relaxovat, ventilovat stres, jak odpočíváte, jaké máte koníčky? 
Relaxuji příležitostně, vlastně to moc neumím a je moje téma ke zlepšení. Dělá mi radost si sednout, dát si sklenku vína a koukat na přírodu a okolní krajinu, taky mně baví práce na zahradě, nebo něco vyrábět. Zdravý pohyb si užiju na golfu, při myslivosti a rekreačním sportování, to vše je ale stále ovlivněno časovými možnostmi.

Jaké máte plány a vize v souvislosti s vaší firmou a co je pro vás prioritou? Kam by měla podle vás společnost ještě dojít? 
Máme rozvojové plány, chceme rozšířit portfolio výrobků a zákaznické skupiny. S tím je spojený rozumný rozvoj firmy a zaměstnanců. V příštím roce se budeme stěhovat do nových prostor, což přinese spoustu nové práce, výdajů a asi i starostí, nicméně v blízkém a středně dobém horizontu to přinese výhody zázemí, ještě větší profesionalitu, příjemnou změnu image a potenciál dalšího rozvoje.

Kdy se cítíte nejspokojenější? 
Když všechno funguje

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - Health+
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020