Loading...

Udržitelné podnikání

20.01.2023

Ředitel ESG a consultingu ve společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, a.s. pro ČR a SR Ondřej Veselovský má více než dvacet let pracovních zkušeností včetně patnácti let práce pro mezinárodní klienty Big4 se zaměřením na poradenství a consulting pro finanční instituce v oblasti řízení rizik, compliance, M&A. Jeho krédem je, že každá společnost by měla vědět, zda její obchodní partneři podnikají udržitelně.

 

Ondřej začínal pracovat ještě při studiích na ČVUT v pražské kanceláři Arthur Andersen, kde působil jako asistent auditora, absolvoval studium ACCA a stal se Fellow této organizace. Svoji kariéru v Big4 završil v roce 2018, kdy se stal CFO, COO a členem představenstva ve finančně – poradenské společnosti a následně obchodníka cennými papíry. Ve společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, a.s. se od podzimu 2021 věnuje primárně oblasti ESG a uvedení EGS řešení a produktů CRIF na český a slovenský trh. Data, informace a principy uplatňované v rámci ESG faktorů doplňují čistě finanční pohled na fungování obchodních společností způsobem, který nabídne možnost komplexního pochopení rizik souvisejících s jejich podnikáním. ESG faktory přinášejí nové principy a přístupy pro identifikaci a vyhodnocování klíčových rizik a příležitostí vyplývajících z klimatické změny. Tyto otázky se bezprostředně dotýkají jak finančních institucí při nasazování ESG do jejich procesů a produktů, tak i společensky odpovědného podnikání korporací a firem.

Proč a jak vyhodnocovat úroveň udržitelného podnikání?
CRIF proto pro své zákazníky pravidelně pořizuje a zpracovává data z veřejných zdrojů, negativní indikátory z veřejných rejstříků a institucí, stejně jako ukazatele obecnějšího charakteru vztahující se k oblastem, ve kterých firmy působí. Provádí také pravidelné stahování obsahu firemních webových stránek na úrovni IČ a sémantickou analýzu jejich obsahu s cílem najít informace z oblasti ESG. Kvantitativní ESG skóre CRIF stanovuje na základě syntézy interních i externích informací a řady ukazatelů z pokročilých matematických modelů rizik spojených s udržitelností s cílem zohlednit pozitivní i negativní informace k dané konkrétní společnosti. Společnosti mají možnost získávat od CRIFu různé nástroje a řešení ESG otázek v oblasti obchodní spolupráce od jednoduchých dávek základních ESG dat přes výstupy z datových modelů včetně například uhlíkové stopy obchodních firem, vyhodnocení fyzického rizika a rizika transformace na klimaticky neutrální ekonomiku až po kvantitativní a kvalitativní ESG skóring a konzultace v oblasti ESG dat a nástrojů spolu s integrací ESG dat do risk managementu.

Vyplatí se firmám dodržování ESG principů?
Držet se zásad udržitelného podnikání se firmám určitě vyplatí, přičemž principy ESG mnohé z nich již uplatňují, aniž by takové chování formálně deklarovaly. Pro komplexní pochopení rizik spojených s udržitelným podnikáním však nesmí zapomínat ani na potřebné vyhodnocování ESG principů u svých dodavatelů. Je zřejmé, že rovněž banky, pojišťovny a další významné společnosti budou stále častěji vyžadovat od svých obchodních partnerů nezávislé odborné hodnocení udržitelnosti jejich aktivit. Jak všichni dobře víme, kdo je připravený, nebývá překvapený.

www.crif.cz

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - Health+
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020