Firemní zákazníci mají daleko komplexnější požadavky na poskytované služby než zákazníci rezidentní, prozrazuje v rozhovoru Michal Müller, ředitel prodeje firemním zákazníkům společnosti Vodafone.
Jakou část vašich klientů tvoří firemní zákazníci? Lze v této oblasti pozorovat nějaký trend?
Je to přibližně 40 %. I v segmentu firemních zákazníků sledujeme postupný nárůst, což je projevem rostoucí spokojenosti s našimi službami a produkty, počínaje naší mobilní sítí. Tato důvěra a spokojenost našich zákazníků, které se postupně šíří celým trhem, jsou právě tím, co pohání náš úspěch i u firem.
Jsou požadavky na poskytované služby ze strany firemních zákazníků něčím specifické?
Určitě jsou výrazně komplexnější, než je to u rezidentního zákazníka. S firemními zákazníky se běžně bavíme, kromě základních mobilních a fixních služeb, o síťových řešeních pro jejich pobočky, sofistikovaných ústřednách pro pevnou telefonii, telemetrii, bezpečnostních řešeních, IT/ICT řešeních (housing, cloud atd.) a v poslední době i více o Internetu věcí (IoT).
Jak je to v případě velkých firem, s obratem převyšujícím 200 mil. Kč. O jaké služby a produkty je mezi nimi největší zájem? Co jim můžete nabídnout?
Je to různé pro každý sektor podnikání. Pro některé je klíčová telemetrie, pro jiné IoT nebo cloud. Ke každému zákazníkovi, ať je malý či velký, se snažíme přistupovat individuálně a řešit jeho konkrétní potřeby. Naše produktová nabídka je velmi široká a dokáže uspokojit, věřím, každou firmu.
Chystáte pro vaše klienty nějaké novinky?
Určitě ano, ale zveřejnění bych nechal až na dobu, kdy budou oficiálně představeny. V poslední době jsme představili např. službu eDohled, která dokáže monitorovat téměř jakýkoliv cenný firemní majetek, nebo Internet na Pevno Profi, který má i unikátní variantu garantované asymetrie, což přináší další zkvalitnění internetového připojení, které naše přímá konkurence operátorů nenabízí.
Jste partnerem Ocenění Českých Lídrů. Čím je Vám tento projekt blízký?
Podnikatelé a firmy jsou páteří naší ekonomiky a často hrají významnou roli v rozvoji celých regionů. Vodafone přispívá k úspěchu těchto firem nejen svými produkty nebo službami a podporou rozvoje digitální ekonomiky v Česku, ale i partnerstvím tohoto unikátního klání. Snažíme se být lídrem v telekomunikacích a Ocenění českých lídrů nám dává příležitost potkávat se s lídry z mnoha jiných oblastí, což je vždy velmi inspirativní.