Loading...

„Slévačina“ je manuálně těžká práce v těžkých podmínkách

21.04.2021

Ředitel Sléváren Třinec, a.s. Ing. Zdeněk Vladár nám prozradil jak je hrdý na všechny své zaměstnance i jaké má dnes ambice  tato tradiční česká značka s téměř 180 letou historií, která patří mezi naše významné exportéry.

Příběh Sléváren Třinec sahá až do roku 1845. Povězte nám, které milníky v historii firmy hrály nejvýznamnější roli?
Úplný začátek příběhu Sléváren Třinec sahá dokonce ještě o 3 roky hlouběji do historie a to k roku 1842. Vzhledem k atakující hranici 180-ti let fungování firmy bychom jistě nalezli mnoho milníků, ovšem pokud bych měl označit ten nejvýznamnější, tak by to byl ten, kdy slévárny přestaly být závislé na potřebách výroby pro Třinecké Železárny, ale když začaly uspokojovat potřeby i jiných, dnes již převážně zahraničních firem.

Za zmínku určitě stojí i to, že jsme v roce 2019 oslavili 20. výročí působení na trhu pod názvem Slévárny Třinec, a.s.

Patříte mezi významné exportéry, jak ovlivnila situace související s pandemií vaše aktivity v této oblasti?
Větší část naší výroby putuje do zahraničí, zhruba pak třetinu našich odlitků exportujeme do Itálie. Ta v počátcích pandemie patřila mezi nejvíce zasažené země, což se promítlo v rapidním snížení objemů objednávek. Stejný úbytek jsme zaznamenali i u ostatních zahraničních klientů.

Co je z vašeho pohledu pro dnešní podnikání nejdůležitější?
Spokojený akcionář, zaměstnanec a zákazník.

Jak se vám v této době daří motivovat zaměstnance?
Motivovat zaměstnance je důležité v každé době, takže toto se snažíme řešit dlouhodobě. V současné době je jen více zaměření na dodržování zásad na ochranu zdraví.

Jaké manažerské rozhodnutí byly pro vás v poslední době nejtěžší?
Nejtěžší rozhodnutí bylo udržení pracovníků v loňském roce na úkor výsledku hospodaření.

Na co jste hrdí?
Jsme náležitě hrdí na všechny naše zaměstnance, jelikož „slévačina“ je manuálně těžká práce v těžkých podmínkách. Zároveň jsme vděční za věrnost našich stálých zákazníků, bez kterých by naše práce nebyla možná.

Jaká opatření jste museli v souvislosti s pandemií zavést a která z nich vám přinesly komplikace?
V souvislosti s pandemií jsme zavedli řadu opatření, kdy v neposlední řadě pravidelně testujeme všechny své zaměstnance odbornými pracovníky. Největší komplikace jsme měli pravděpodobně s dopravou našich zaměstnanců. Naše slévárna je situována téměř na hranici s Polskem a Slovenskem, proto i řada zaměstnanců pochází z těchto zemí a vlivem restrikcí a podmínek vznikaly komplikace související s karanténními opatřeními.

Co vás ve firmě nejvíce zaměstnává a co je pro vás momentálně největší výzvou?
Aktuálně se zlepšuje stav zakázek a na druhé straně výrazně rostou ceny vstupních materiálů, takže je nutné řešit plnění termínů dodávek a hlavně hledat cestu eliminace vysokých nákladů.

Není vám lhostejné životní prostředí, jakým způsobem se staráte o to, aby byl dopad na okolní krajinu nejmenší?
Pravidelné investice do podniku jdou ruku k ruce s ochranou životního prostředí. Díky nim se snažíme nejen zpříjemnit pracovní podmínky zaměstnancům, ale i zefektivnit výrobu.

V minulosti jsme pořádali akci „čištění přírody“, kdy jsme se s pytli, vervou a elánem pustili do sběru odpadků v okolí našeho krásného kopce Javorový. V těchto aktivitách plánujeme pokračovat i v budoucnu až to situace dovolí.

Svým podnikáním podporujete region, máte nějaké aktivity, které byste rádi zmínili?
Jelikož jsme součásti skupiny Třineckých železáren a.s., takže tyto projekty jsou zastřešovány naší matkou. My samostatně se podílíme na místních projektech se zaměřením na mládež „Řemeslné hry“ SOŠ Třinec, „Talent roku“ – ocenění nejlepších žáků a studentů škol z Třince a okolí a „Trh vzdělávání“ organizovaný ÚP FM – tato akce je zaměřená na prezentaci firmy společně se středními školami, pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ v regionu.

Jaké máte plány do budoucna?
Pokračovat v naplňování naší vize – Spolehlivý partner našich zákazníků, s výsledky, jež jsou zajímavé pro vlastníky, management i zaměstnance.

www.slevarny.trz.cz

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020