Loading...

Platební morálka lidí se v prvním pololetí opět zlepšila

07.09.2021

Lidé, kteří nezvládají splácet své úvěry, však dluží vyšší částku než dříve

Praha, 2. září 2021 – Platební morálka lidí se v Česku nadále výrazně zlepšuje, a to především mezi mladými lidmi a také lidmi s úvěry na bydlení. Na konci prvního pololetí řádně nesplácelo hypotéky a úvěry ze stavebního spoření pouze 12 tisíc lidí, o třetinu méně než o rok dříve. Počet lidí, kteří nespláceli úvěry na spotřebu, se meziročně snížil o 6 % na 180 tisíc. V obou případech se počet problémových dlužníků snižoval nejrychleji mezi mladými lidmi do 29 let. Vyplývá to z dat Bankovního a Nebankovního registru klientských informací.

Počet lidí v problémech se splácením se přitom snížil nejrychleji mezi lidmi do 24 let.  U úvěrů na bydlení o celou polovinu, u úvěrů na spotřebu potom o 17 %. U lidí mezi 25 a 29 lety se počet nesplácejících klientů snížil u hypoték a úvěrů ze stavebního spoření o 39 %, u úvěrů na spotřebu o 6 %. I tak stále patří mladí lidé do 29 let k nejvíce ohrožené skupině klientů se spotřebitelskými úvěry. Nejpomaleji se u obou typů úvěrů počet dlužníků v problémech snižoval u lidí ve věku od 30 do 34 let.

Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst ZDE

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - Bioveta
Logo - BEWIT
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Farmak
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Dodavatelé

Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - IDC - FOOD

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Trade
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Výsledky 2020