Loading...

Ocenění Českých Exportérů zná vítěze: Finalisté šíří dobré jméno Česka ve světě

01.12.2023

Úspěšní tuzemští vývozci si rozdělili ceny v soutěži Ocenění Českých Exportérů (OCE). Projekt podporuje prosperující české firmy, u kterých tvoří export minimálně 20 procent jejich tržeb.

Do letošního 4. ročníku OCE bylo přihlášeno 165 ryze českých firem. Vítěze vybírala porota ze 118 finalistů, kteří splnili kritéria soutěže. Finalisté OCE, kteří dohromady zaměstnávají asi 18 tisíc lidí, loni vyvezli zboží a služby za miliardy korun. Jejich obrat byl vyšší než 64 miliard korun.

Podle zakladatelky projektu a Podnikatelské platformy Helas Heleny Kohoutové mohou být tito úspěšní exportéři inspirací pro všechny tuzemské podniky.

Ocenění Českých Exportérů je tradičně otevřeno malým, středním i velkým firmám. Mezi 165 zúčastněnými bylo 79 rodinných podniků. Téměř osm desítek firem se klání zúčastnilo vůbec poprvé.

Kdo se mohl zapojit?

  • Společnosti s českými majiteli, kteří jsou držiteli stoprocentního podílu firmy (bez zahraničního kapitálu)
  • Společnosti s ročním obratem nad 10 milionů korun
  • Firmy, jež vedou podvojné účetnictví, a to minimálně 4 roky.
  • Podniky, které mají alespoň 20 procent tržeb z exportu (vyvážejí vlastní výrobky nebo služby či výrobky jiné české firmy).


O vítězích rozhodovaly především ekonomické výsledky účastníků na základě ratingu a scoringu, ale také zajímavý příběh.

Jako již tradičně, byla i letos vyhlášena vždy trojice firem v kategorii Malá společnost, kde se o prvenství utkaly firmy s ročním obratem do 100 milionů korun. V kategorii Střední společnost vybírala porota z podniků, jejichž obrat je mezi 100 až 500 miliony korun. Podniky s ročním obratem převyšujícím půl miliardy korun si rozdělily ceny v kategorii Velká společnost.

Exportéři bodovali také ve speciálních kategoriích, kde byla vyhlášena Cena za největší potenciál pod patronací Enterprise Investors, Cena odpovědného podnikání pod patronací CRIF-Czech Credit Bureau, Cena E-Commerce pod patronací Zásilkovna a letos poprvé i nová kategorie: Exportní hrdina pod patronací agentury CzechTrade.

Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst ZDE

Další články

Partneři

Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - Health+
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - S-presspublishing
Logo - Trade
Výsledky 2020