Loading...

OBCHOD JAKO CELOŽIVOTNÍ VÁŠEŇ

13.01.2023

Jednatelka a majitelka společnosti IDC-FOOD, s. r. o. Hana Reuterová je žena, která vsadila na kvalitu a evropské dodavatele. Od svého založení společnost nabízí široký sortiment přísad, přírodního koření, kořenicích směsí a marinád. Významnými klienty společnosti jsou firmy se zaměřením na masný a drůbežářský průmysl, zpracovatelé ryb a mléčných výrobků. Láska k jídlu a osobní zaměření na zdravý životní styl daly prostor pro vznik nové značky YourBody.

 

Hana Reuterová celou svou osobností vyzařuje klid, pozitivní energii a zájem o druhé. Kromě svého podnikatelského života a projektů, které jí dělají radost, má také bohatý rodinný život se čtyřmi dospělými dětmi a díky původu svého manžela žije střídavě v Čechách a v Německu. Hana je člověk, který na sobě stále pracuje. Ráda se dozvídá nové věci a vzdělává se ve svém oboru. Díky své pracovitosti, poctivému přístupu a nezdolné povaze se nenechala odradit, ani když v minulosti její první podnikatelský záměr skončil za krize v potravinářském průmyslu. Tato zkušenost Hanu Reuterovou a její společnost IDC-FOOD, s. r. o. naopak posílila, a díky dobré intuici a strategickým rozhodnutím se skvělými výsledky přestála pandemii minulých dvou let. Posledním „dítětem“, které krásně roste, je její nová značka YourBody, která je určena ženám, co stejně jako ona žijí aktivní život a chtějí vypadat a cítit se skvěle. Hana vyznává zdravý životní styl, pečuje nejen o své tělo, ale ví také, jak důležitá je vnitřní rovnováha, duševní pohoda a duchovní rozměr v životě. Dokáže si užít drobné radosti, čas s rodinou a ráda elegantní byznysové šaty vymění za sportovní oblečení.

Studovala jste zahraniční obchod a obchod je vaší celoživotní vášní. Jak jste se dostala k potravinářskému průmyslu a do oblasti vašeho podnikání? 
Potravinářství mi bylo vždy blízké. Pocházím totiž ze zemědělské rodiny a jako malá holka jsem často jezdila se svým tatínkem, který řídil velký státní zemědělský podnik. Brával mě s sebou do práce a já okukovala, jak se řídí lidé a co je potřeba dělat, aby vše dobře fungovalo. Tatínek mě mimo jiné naučil to, že se nemám bát obklopit se lidmi, kteří mohou být schopnější než já. 

Jaké jste měla ambice po vysoké škole a jaké byly začátky vaší firmy? 
Po vysoké škole to bylo období hledání, kdy jsem zkoušela různé pozice. Vždy šlo o zahraniční obchod a vše se stále točilo okolo potravinářství. Posledních dvanáct let, než jsem se stala majitelkou firmy, jsem pracovala v zahraniční společnosti, která dovážela koření a potravinářské přísady. Koření mě okouzlilo, protože je to opravdu krásná komodita a evokuje vůni dálek. Díky své práci jsem hodně cestovala a vše běželo ve stejných kolejích až do krize, která v roce 2008 zasáhla mnoho firem včetně té naší. Společnost tenkrát patřila Švýcarům a mně se naskytla v průběhu tohoto složitého období možnost firmu koupit. Za krize bylo nutné redukovat zaměstnance o padesát procent a učinit mnoho dalších opatření, ale zvládli jsme to. Věděla jsem, že v krizi se musí leccos zbytného osekat, ale jídlo zůstává a musí se okořenit, aby chutnalo. Můj úsudek byl správný a už v roce 2015 nám byl stávající objekt malý. V roce 2016 jsme se stěhovali do nového areálu v Jaroměři a trojnásobně zvětšili výrobní prostory. Nyní máme areál o velikosti 20 000 metrů čtverečních. 

To je tedy hmatatelný výsledek vaší dobré práce. Čím jste si získali své zákazníky? 
Jde nám vždy o to prodávat co nejkvalitnější produkt a poskytnout zákazníkům vynikající servis. Naše heslo je Náš zákazník, náš pán. Předností naší společnosti je, že dokážeme najít optimální technologické řešení na míru dle potřeb našeho zákazníka.  

Vraťme se ale v čase. Jak moc se liší vaše dětské sny od budoucí profese a dnešní reality? 
Jako malá jsem chtěla být učitelka. Už při rozhodování o střední škole ovšem zvítězila ekonomická škola a u vysoké školy bylo od začátku jasno. Chtěla jsem studovat zahraniční obchod a to studium mě velmi bavilo. Dokonce jsem sama potom dva roky na Vysoké škole ekonomické učila, ale zamilovala jsem se do svého studenta a rozhodla se akademickou pozici opustit. Vzali jsme se a já začala dělat ekonomku v Českém rybářském svazu. Začátky byly velmi humorné. Účetnictví mi předali v jedenácti krabicích od bot, ale naštěstí jsem si s tím poradila a odměnou mi kromě mého platu byla o Vánocích vana plná ryb. V následujícím roce se mi narodila dcerka a měsíc poté přišla revoluce. Moji spolužáci a kamarádi se rozjeli do světa a já si musela najít nějakou práci, kterou bych mohla dělat i s malým dítětem. Pracovala jsem jako tlumočnice a po čase se mi naskytla příležitost pracovat ve svém oboru. V devadesátých letech přišlo období budování soukromých firem a já se začala věnovat vývozu a dovozu potravinářských výrobků. V té době jsem ovšem ještě netušila, že proběhlo osudové setkání s mým druhým životním partnerem. Můj tehdejší manžel se tenkrát snažil zajistit pro kolegu z Německa nějaké informace, které se týkaly potravinářského průmyslu, konkrétně chovu zvířat. Tatínek v té době pracoval na ministerstvu a snažil se mu v tomto ohledu pomoci. Z manželova německého kolegy se stal později můj spolupracovník ve firmě. Co jsem tehdy ale opravdu netušila, že o devět let později se z něj stane také životní partner a otec mé druhé dcery. Dnes je navíc motorem a duší společné firmy, vytváří receptury a veškeré know-how naší společnosti. Já jsem duší obchodník a vedoucí týmu, manžel je odborníkem a kreativní složkou v našem podnikání.  

Jste nejen podnikatelka, ale také matka a manželka. To je vždy náročné skloubit. Jak se vám daří odpočívat a ventilovat stres? 
Často při sportu. Nejlépe se mi to daří s kamarádkou. Občas ve svém životě potřebuji ženský element. Odpočinu si nejvíce, když odjedeme na kola, lyže nebo k moři. Někdy je náročné najít si čas pro sebe. Druhý manžel je Němec a z předchozího manželství má dva syny, já dceru a společně máme ještě mladší dcerku, takže mám prakticky dvě domácnosti se čtyřmi dětmi ve dvou zemích. Někdy ale stačí jen tak si sednout na terasu a mít radost z toho, že jsme tady. Pohoda v životě není samozřejmost. Dojít k ní, to byl pro mě dlouhodobý proces. Dva roky jsem byla v úzkém kontaktu s osobním koučem, který mě provázel, pomohl mi určit si priority ve firmě i v životě. Dodnes na něj i celý ten proces vzpomínám s respektem a úctou. Také mi hodně pomáhá pobyt na Bali, ostrově v Indonésii. Podle mě to je nejduchovnější místo na Zemi. Jejich svatí muži umějí lidi nasměrovat a pomoci v mnoha složitých psychických situacích. Umějí naslouchat a pomáhají řešit i řadu zdravotních obtíží. Mám osobní zkušenost.


Kromě firmy IDC-FOOD jste se ovšem rozhodla věnovat produktům určeným pro udržení vitality a zdravý životní styl…
Úplně prvním impulzem byl fakt, že máme doma dva vrcholové sportovce a jeden z nich se rozhodl pro čistě rostlinnou stravu. Syn mého manžela dělá Krav Maga, MMA a jiné bojové sporty a kupoval si řadu různých potravinových doplňků. Při studiu složení jsme zjistili, že mnoho komponentů máme na skladě a pracujeme s nimi. Spojili jsme síly s vývojáři, kteří se zabývají sportovní výživou, a začali pracovat na vlastních výrobcích. Vznik nové značky podpořil i fakt, že jsem sama začala řešit zdravotní problémy z vyčerpání a pomohla mi právě změna životního stylu. Měla jsem velké problémy s krční páteří, které byly způsobeny stresem. Začala jsem více cvičit, zdravěji se stravovat, dokázala jsem se naučit zklidnit mysl. Nová značka YourBody je na trhu už čtyři roky a cílí také na zaměstnané ženy, sportovce a na všechny, kdo chtějí jíst zdravě, kaloricky přiměřeně, a jídlo si navíc rychle připravit. Zdravé nízkokalorické dezerty na bázi pudinku, které neobsahují cukr ani lepek, jsou vhodné i pro lidi se zažívacími obtížemi či diabetiky. V nabídce jsou i potravinové doplňky v maximálně účinné formě, kterými můžete posílit svou imunitu, detoxikovat organismus, pomáhají regenerovat tkáně a celkově zlepšují fyzickou kondici. Sama řadu našich produktů používám a dělá mi radost, když vidím a cítím, že opravdu fungují. 

Zmínila jste zdravotní problémy spojené s vyčerpáním. Z čeho pramenilo? 
Byla to souhra okolností, které jsem se snažila unést. V roce 2012 jsem začala podnikat a ve stejném roce zemřel můj tatínek, který mi toho dal do života opravdu hodně. Dlouho jsem se s jeho smrtí vyrovnávala. Dva roky poté, co jsem celou situaci zvládla, se dostavilo obrovské vyčerpání. 

Často nás právě krize posouvá pozitivním směrem…
Ano, je to tak. Posunulo mě to v mnoha ohledech. Srovnala jsem si priority jak v pracovním, tak v soukromém životě a zvolila si pro sebe cestu, která mi pomáhá udržet balanc. Navíc dnes naše produkty pomáhají lidem žít šťastnější život. Dokonce naše děti jsou našimi zákazníky a společně se skupinou asi dvaceti mladých lidí nám pomáhají testovat zdravé novinky.

Mnoho firem zasáhla krize související s pandemií. Vám se ji podařilo zvládnout. Jakou strategii jste v té době zaujali?
Díky mé intuici jsme v únoru, tři týdny před vypuknutím pandemie, u nás nakoupili maximum zásob, co jen šlo. V té době už přestávala létat letadla z Číny, následně se zastavila i kontejnerová doprava. Půl roku jsme pak z nakoupených zásob dokázali vyrábět a byli schopni bez výpadků dodávat zákazníkům. 

To bylo dobré rozhodnutí, které můžete udělat takto rychle pouze jako majitelka firmy…
Je to tak. V korporátu je to vždy záležitost dlouhého schvalování a vždy jsem věděla, že by mě takový život umořil. Proto jsem si zvolila raději cestu dřiny a zodpovědnosti, ale se svobodnou možností rozhodnout se v případě, že cítím správný směr.

Co jste o sobě zjistila při cestě za úspěchem?
Na cestě za úspěchem jsem zjistila, že není třeba se bát. Vždycky se najde nějaké další okénko nebo se otevřou nějaké další dveře, kterými můžete projít a pokračovat. A naučila jsem se řídit heslem Co tě nezahubí, to tě posílí.    

Stalo se vám někdy, že vám úspěch zamotal hlavu?
Úspěch v podnikání mi hlavu nikdy nezamotal. Jsem pořád stejné děvče jako na začátku. A se stejným nadšením dělám nové a nové věci. Každý můj úspěch byl vykoupen tak obrovským úsilím, že jej beru jako příjemnou odměnu za tu dlouholetou práci. 

Jaké máte v souvislosti s podnikáním přání do budoucna?
Přála bych si, aby se firmě dařilo jako dosud a lidé v ní mohli být spokojení.

A vaše soukromé přání do budoucna?
Dožít se ve zdraví sta let a mít čas užít si život, dokud jsem v dobré fyzické i psychické kondici. Věřím, že mi k tomu naše produkty pomohou – a za čtyřicet let vám povím, zda se mi to splnilo.

www.yourbody.cz

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - Bioveta
Logo - BEWIT
Logo - BMKco.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Farmak
Logo - handy corp.
Logo - Hotel a pivovar Chmelnice
Logo - IcyBear
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - 201 consulting
Logo - ALTECH
Logo - Centralplast
Logo - Gordic
Logo - Inca Collagen
Logo - KERAMIKA SOUKUP
Logo - PKD
Logo - TRAFICON TOBACCO RETAIL

Dodavatelé

Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - DERMACOL
Logo - Foodway Catering
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - Koulier

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Trade
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - RF HOBBY
Výsledky 2020