Loading...

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE OCHOTA PŘIJMOUT ZMĚNY

28.05.2021

Ryze česká společnost JAP FUTURE již třicet let přináší do českých domovů čisté linie a nadčasový design. Z původní malé regionální společnosti vyrostla česká tradiční značka, přední výrobce stavebních prvků a unikátních interiérových řešení. O tom kam nyní směřuje jsme si povídali s  PaedDr. Petrem Paksim, DBA – jednatelem společnosti.

Jste českým výrobcem s třicetiletou tradicí, to sebou nese zároveň velkou zodpovědnost. Jaká je firma dnes ve srovnání s tím, jak jste začínali?
Tato třicetiletá tradice nás zavazuje k servisu našim klientům, kteří od nás produkty nakoupili, protože to jsou za tu dobu stovky tisíc možná miliony výrobků. Zkušenosti jsou pro nás samozřejmě důležité, ale to, co je hlavní je zjištění, že jen ochota přijmout změny nás udrží nasměrované na další úspěšnou budoucnost.

Jako přední český výrobce dveří, stavebních pouzder, posuvných systémů a skrytých zárubní musíte mít velký přehled o trendech v zahraničí. Kde se nejčastěji inspirujete?
Nejčastěji se inspirujeme u architektů ať už světových, popřípadě českých a slovenských. V této složité době kdy jsou pozastavené veletrhy se inspirujeme především v online prostředí, například na  Pinterestu a sledujeme jak se vyvíjejí trendy. Často komunikujeme s předními českými architekty, kteří nám přinášejí inspiraci v tom, co na základě svých zakázek potřebují zapracovat do interiérů.

Vyrábíte špičkové produkty na zakázku. Který z nich je vaší vlajkovou lodí?
Neoznačil bych to jako špičkový produkt, my máme široké portfolio výrobků, které na sebe navazují, a proto bych nechtěl vyzdvihovat jeden z produktů, ale určitě bych vyzdvihl komplexní nabídku, díky  které vytvoříte komfortní interiér.

V čem jste oproti konkurenci výjimeční?
Snažíme se 30 let poctivě dělat servis klientům, splnit jejich přání a dotáhnout detaily k dokonalosti.

Kolik máte zaměstnanců a jak se vám je daří motivovat?
Z původní malé firmy vyrábějící stahovací schody jsme vyrostli a v současné chvíli máme zhruba 180 zaměstnanců. Osobně bych ale firmu neměřil podle toho, jestli a o kolik vzrostl počet jejích zaměstnanců, ale podle toho, zda roste její obrat, zisk a v neposlední řadě také perspektiva na trhu. Na motivaci zaměstnanců se snažíme maximálně pracovat a samozřejmě platí, že peníze nemusí být hlavní motivační složkou.

Na co jste ve firmě nejvíce pyšní?
Jsme hrdí na to, že se nám podařilo sestavit tým, který posouvá firmu víc a víc dopředu. Úspěch firmy nikdy netvoří pouze jeden člověk. Já jsem měl to štěstí, že se mi kolem sebe podařilo sestavit kvalitní tým lidí, kteří se dokázali naladit na moje myšlenky a pomáhají mé vize měnit ve skutečnost. Náš úspěch stojí zejména na inovacích. Jako firma se snažíme nestagnovat, ale naopak neustále vyvíjet nové produkty a ty stávající vyšperkovat k dokonalosti.

Jak se ve firmě vyrovnáváte se současnou situací, která sebou přináší mnoho změn a omezení?
Naše společnost se už před rokem a půl začala chystat na běžnou cyklickou ekonomickou krizi, ta zatím nepřišla, přišel Covid. Ale snažíme se každodenní prací zefektivňovat výrobu a být připraveni na každou změnu. V průběhu pandemie jsme zaznamenali oživení zakázek zejména rekonstrukcí, kdy zákazníci v současné době pracující z domova začali prudce vnímat prostředí svého interiéru a kulturu svého bydlení.

Co vás momentálně zaměstnává ve firmě nejvíce?
Konkrétně mě zaměstnává ve firmě nejvíce tvorba vize a předpoklady kam se trh pohne za další 3-5 let.

Co považujete v podnikání za nejdůležitější?
Přizpůsobit se novým změnám, které přináší trh, aby firmy v podnikání nezastaraly jako dinosauři.

Jaké chystáte pro letošní rok novinky?
S vývojem nových produktů jsme samozřejmě nezaháleli, a i na letošní rok máme přichystané novinky, které bychom rádi představili veřejnosti. Ovšem s ohledem na současnou nejistou situaci, která příliš nepřeje veřejným prezentacím, veletrhům a tiskovým konferencím, vážně uvažujeme, že jejich uvedení na trh ponecháme až na příští rok. Náležité představení novinky veřejnosti a správná komunikace jejího uvedení na trh jsou pro nás klíčové z pohledu budoucí poptávky.

Změnilo se nějak za poslední rok vaše podnikání?

 
Neřekl bych, že se změnilo. Naše společnost se s pandemií naštěstí vypořádala obstojně. Je mi však líto, že stát firmy příliš nepodpořil. Na druhou stranu chápu, že i stát se potkal s takovou situací poprvé a musel hledat řešení na všech frontách.

Přinesla krize i nějaké pozitivní momenty?
My se snažíme hledat pozitivní momenty kdykoli, takže nám pozitivní momenty přináší každý den.

V čem vidíte budoucnost českého byznysu?
Myslím si, že se daří budovat nové společnosti, které jsou schopny se prosadit i ve světě. Pro mě spojení společnosti DEK a BEST byla jen ukázka toho, že české firmy se můžou spojit a zůstat v České republice, takže blahopřeji majitelům DEKu a majitelům Bestu, že se domluvili.

 

www.japcz.cz

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - Bioveta
Logo - BEWIT
Logo - BMKco.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Farmak
Logo - handy corp.
Logo - Hotel a pivovar Chmelnice
Logo - IcyBear
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - 201 consulting
Logo - ALTECH
Logo - Centralplast
Logo - Gordic
Logo - Inca Collagen
Logo - KERAMIKA SOUKUP
Logo - PKD
Logo - TRAFICON TOBACCO RETAIL

Dodavatelé

Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - DERMACOL
Logo - Foodway Catering
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - Koulier

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Trade
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - RF HOBBY
Výsledky 2020