Architekti a zákazníci dnes velmi dbají na to, aby rodinné domy kopírovali moderní trendy, a tak se našeho oboru více a více dotýká téma inovací, říká Jan Malysz, obchodní ředitel společnosti LOMAX&Co.
Představte nám, prosím, společnost LOMAX & Co. Čím se zabýváte?
Již 27let se LOMAX zaměřuje na výrobu, prodej a servis. Celé zázemí má naše společnost na jižní Moravě, a to v Bořeticích a Hustopečích, kde s týmem 180 zaměstnanců vyrábíme garážová vrata, venkovní žaluzie, rolety a vchodové dveře. Máme více jak 150 tisíc spokojených zákazníků v České a Slovenské republice, zaměřujeme se také na zahraniční trhy, kde v posledních letech získáváme silnou pozici. Hlavní divize naší firmy je zaměřena na privátní sektor a po spojení se silným zahraničním výrobcem průmyslových vrat se věnujeme také průmyslovým aplikacím.
Na trhu působíte od roku 1992. Jak se za tu dobu změnilo podnikání ve vašem oboru?
Bezpečnostní normy a standardy za ty dlouhé roky zaznamenaly jen kosmetické úpravy. Výrazně se ale změnil přístup zákazníků a jejich požadavky na vzhled a způsob ovládání jednotlivých výrobků. Konkurenční prostředí je díky silné poptávce a výstavbě hodně koncentrované a také proto se neustále zaměřujeme na rozšiřování a kvalitu našich služeb.
Jak velkou roli hrají ve vašem byznysu inovace a módní trendy?
Já osobně tomu říkám „stavební móda“. Architekti a zákazníci dnes velmi dbají na to, aby rodinné domy kopírovali moderní trendy, a tak se otvorových výplní téma inovací dotýká více a více. Zákaznice se zaměřují na vzhled a barevné sjednocení jednotlivých prvků pro otvorové výplně. Pány velmi zajímá užitná hodnota, úspora a moderní způsoby ovládání například přes inteligentní ovládání domácnosti, tablet, mobil. Tato témata jsou nám velmi blízká a daří se nám trendy dokonce určovat, dávat jim směr.
V Česku i na Slovensku máte poměrně rozsáhlou pobočkovou síť. Neuvažovali jste, či neuvažujete, o expanzi prostřednictvím franšízingu? Uřídit takový počet poboček z centrály nemůže být snadné…
Ano, v rámci České a Slovenské republiky najdete více jak 60 obchodních partnerů, kteří naše výrobky v rámci svěřeného regionu nabízejí, prodávají a poskytují také servisní služby. Vidím pro zákazníky velkou výhodu v dostupnosti jednotlivých showroomů. Před nákupem výrobků, které jsou dlouhodobou investicí, je velmi vhodné si vše vyzkoušet a poradit se osobně s profesionály. Je tedy praktické mít showroom LOMAX „co by kamenem dohodil“. V Bořeticích, Brně, Praze a Trutnově máme vlastní showroomy, přímo zaměstnance mateřské společnosti. Každý způsob prodeje ať už přes obchodního partnera, živnostníka, nebo vlastní zázemí obnáší své výhody a také úskalí. Popisovaný model prodeje nám dlouhé roky funguje skvěle a daří se nám držet vysoké standardy. Nyní „řady“ showroomů našich obchodních partnerů společně rozšiřujeme a hledáme další v regionech, kde to k nám má zákazník ještě daleko.
Vaše firma uspěla ve 2. ročníku soutěže Ocenění Českých Lídrů. Co pro Vás tento úspěch znamená?
Obdržet certifikát a cenu je příjemný pocit úspěchu. To, že jsme byli zařazení a vybrání do soutěže je pro nás ukazatel, že naši práci děláme dobře a můžeme na ni být hrdí. Je velmi dobře, že soutěž Ocenění Českých Lídrů tuzemským firmám pomáhá motivací ještě k lepším výsledkům a odpovědnosti vůči zákazníkům, obchodním partnerům a zaměstnancům. A upřímně pro mě osobně byla velká čest, že jsem pro naši společnost mohl cenu osobně převzít z rukou pořadatele.