Loading...

Naše pozice v zahraničí sílí

22.05.2019

Architekti a zákazníci dnes velmi dbají na to, aby rodinné domy kopírovali moderní trendy, a tak se našeho oboru více a více dotýká téma inovací, říká Jan Malysz, obchodní ředitel společnosti LOMAX&Co.

Představte nám, prosím, společnost LOMAX & Co. Čím se zabýváte?
Již 27let se LOMAX zaměřuje na výrobu, prodej a servis. Celé zázemí má naše společnost na jižní Moravě, a to v Bořeticích a Hustopečích, kde s týmem 180 zaměstnanců vyrábíme garážová vrata, venkovní žaluzie, rolety a vchodové dveře. Máme více jak 150 tisíc spokojených zákazníků v České a Slovenské republice, zaměřujeme se také na zahraniční trhy, kde v posledních letech získáváme silnou pozici. Hlavní divize naší firmy je zaměřena na privátní sektor a po spojení se silným zahraničním výrobcem průmyslových vrat se věnujeme také průmyslovým aplikacím.

Na trhu působíte od roku 1992. Jak se za tu dobu změnilo podnikání ve vašem oboru?
Bezpečnostní normy a standardy za ty dlouhé roky zaznamenaly jen kosmetické úpravy. Výrazně se ale změnil přístup zákazníků a jejich požadavky na vzhled a způsob ovládání jednotlivých výrobků. Konkurenční prostředí je díky silné poptávce a výstavbě hodně koncentrované a také proto se neustále zaměřujeme na rozšiřování a kvalitu našich služeb.

Jak velkou roli hrají ve vašem byznysu inovace a módní trendy?
Já osobně tomu říkám „stavební móda“. Architekti a zákazníci dnes velmi dbají na to, aby rodinné domy kopírovali moderní trendy, a tak se otvorových výplní téma inovací dotýká více a více. Zákaznice se zaměřují na vzhled a barevné sjednocení jednotlivých prvků pro otvorové výplně. Pány velmi zajímá užitná hodnota, úspora a moderní způsoby ovládání například přes inteligentní ovládání domácnosti, tablet, mobil. Tato témata jsou nám velmi blízká a daří se nám trendy dokonce určovat, dávat jim směr.

V Česku i na Slovensku máte poměrně rozsáhlou pobočkovou síť. Neuvažovali jste, či neuvažujete, o expanzi prostřednictvím franšízingu? Uřídit takový počet poboček z centrály nemůže být snadné…
Ano, v rámci České a Slovenské republiky najdete více jak 60 obchodních partnerů, kteří naše výrobky v rámci svěřeného regionu nabízejí, prodávají a poskytují také servisní služby. Vidím pro zákazníky velkou výhodu v dostupnosti jednotlivých showroomů. Před nákupem výrobků, které jsou dlouhodobou investicí, je velmi vhodné si vše vyzkoušet a poradit se osobně s profesionály. Je tedy praktické mít showroom LOMAX „co by kamenem dohodil“. V Bořeticích, Brně, Praze a Trutnově máme vlastní showroomy, přímo zaměstnance mateřské společnosti. Každý způsob prodeje ať už přes obchodního partnera, živnostníka, nebo vlastní zázemí obnáší své výhody a také úskalí. Popisovaný model prodeje nám dlouhé roky funguje skvěle a daří se nám držet vysoké standardy. Nyní „řady“ showroomů našich obchodních partnerů společně rozšiřujeme a hledáme další v regionech, kde to k nám má zákazník ještě daleko.    

Vaše firma uspěla ve 2. ročníku soutěže Ocenění Českých Lídrů. Co pro Vás tento úspěch znamená?
Obdržet certifikát a cenu je příjemný pocit úspěchu. To, že jsme byli zařazení a vybrání do soutěže je pro nás ukazatel, že naši práci děláme dobře a můžeme na ni být hrdí. Je velmi dobře, že soutěž Ocenění Českých Lídrů tuzemským firmám pomáhá motivací ještě k lepším výsledkům a odpovědnosti vůči zákazníkům, obchodním partnerům a zaměstnancům. A upřímně pro mě osobně byla velká čest, že jsem pro naši společnost mohl cenu osobně převzít z rukou pořadatele.

Partneři

Logo - Microsoft
Logo - DAQUAS
Logo - Fortinet
Logo - AUTOCONT a.s.
Logo - bh securities
Logo - nsg morison
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Kopecký - Autosalony
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA
Logo - mediarex
Logo - presentigo
Logo - PROGRAM H PLUS
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - SATUM CZECH
Logo - Likor
Logo - GERLACH
Logo - 201 consulting s.r.o.
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Fresh Catering
Logo - KLIMSZ

Mediální partneři

Logo - Česká Informační Agentura - ČIANEWS
Logo - Franchising.cz
Logo - Svět Průmyslu
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - Reg TV
Logo - Trade
Logo - Age
Logo - Age
Logo - Hospodářské noviny
Logo - Inpublic Group
Logo - Business leaders
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Brands&Stories
Logo - S-presspublishing
Logo - S-presspublishing
Logo - S-presspublishing
Výsledky 2018