Loading...

MALÁNÍK & OSIČKA: Češi mají o víno velký zájem

26.09.2018

Dokončit výměnu technologií na zpracování hroznů, rozšířit skladové prostory, které budou využívány ke zrání vína v láhvi a také pořídit další nové sudy na zrání nejen červených, ale i bílých vín. Takové jsou plány do budoucna vinařství Maláník - Osička. V rozhovoru to prozradil Vladimír Osička, spolumajitel rodinného Vinařství Maláník – Osička.

Jaký bude letošní rok z pohledu vašeho vinařství?
Každý vinař hodnotí ročník až po sklizni, v tuto dobu můžeme tedy jen odhadovat, jaká bude sklizeň roku 2018. K dnešnímu dni, tedy k 20.9.2018 máme sklizeno přibližně 25 % letošní úrody bílých vín. Dle množství a kvality cukernatosti můžeme konstatovat, že bude úroda dobrá. Na hroznech se však podepsala letošní dlouhodobá vedra a sucho, tzn. že ve vínech budou chybět kyseliny, které budou muset být do moštů přidávány, aby byla bílá vína svěží.  Co se týče červených vín, odhadujeme a očekáváme dobrý ročník 2018, který by mohl být podobný červeným vínům ročníku 2015, 2012 a 2011.

Říká se, že Češi jsou národ pivařů. Jak jsme na tom s vínem? Umíme ho pít? Co Nám nejvíce chutná?
To že jsou Češi národem pivařů, je podle mě, pouze novinářským pseudonymem. Dle mých zkušeností, které jsem získal při řízených degustacích, na pořádaných koštech vín a různých vinařských akcích, které v rámci vinařství s vínem navštěvujeme, můžu konstatovat, že lidé mají o víno velký zájem. Návštěvnost na zmíněných akcích a festivalech je rok od roku vyšší a lidé zde nekonzumují víno jen jako alkohol, ale mají nejen o víně přehled ale ve vínech se i vyznají. Vína, která zde návštěvníci konzumují, si vybírají podle toho, která je nejvíce osloví. Všeobecně je zájem o vína bílá s nižším obsahem zbytkového cukru (polosuchá až suchá) a ti zkušenější nepohrdnou výborným červeným vínem z Moravy.

Jak se dnes v České republice vinařům daří a podniká?
Při podnikání v této oblasti jsme ovlivňováni několika faktory, proto se na tuto otázku i těžko odpovídá. V první řadě jsou vinaři závislí na přírodě. Poslední dva ročníky, 2016 a 2017, k nám byla příroda krutější. Po 30 letech se ozvaly jarní mrazíky a posbíraly nám část úrody hned z jara. Letos jsme pro změnu zápasili s vysokými letními teplotami a velkým suchem. Co se týče tržních podmínek, troufám říci, že se v zákaznících konečně probouzí vlastenectví a vyhledávají kvalitní česká a moravská vína a odrůdy typické pro náš kraj. Také roste konkurence a stále vznikají nová vinařství. No a z pohledu české legislativy a zákonů jsou nejen na vinaře a zemědělce kladeny vysoké požadavky a povinnosti.

Jaké máty plány v horizontu následujících pěti let?
Co nás čeká v následujících letech? Ještě letos bychom rádi dokončili výměnu technologií na zpracování hroznů. Plánujeme rozšířit skladové prostory, které budou využívány ke zrání vína v láhvi a máme v plánu také pořídit další nové sudy na zrání nejen červených ale i bílých vín. V neposlední řadě navazujeme spolupráci s novými partnery, kdy usilujeme o to, aby se naše vína dostala i do gastronomických zařízení a naši zákazníci je mohli ochutnat spolu s vynikajícími jídly.

Jste partnerem Ocenění Českých lídrů. Co vás na tomto projektu zaujalo?
Jsme hrdi a je nám ctí, že je naše vinařství partnerem Ocenění Českých Lídrů. Baví nás především pravidelně se setkávat se zajímavými lidmi a dozvídat se jejich příběhy, zkušenosti a úspěchy z jejich podnikání, které mohou být pro nás inspirací a jakýmsi hnacím motorem pro další vývoj naší firmy.

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020