Loading...

Majitelka tiskárny ETIFLEX je odhodlaná dále svému regionu pomáhat...

31.03.2021

V samém srdci Moravy sídlí rodinná firma ETIFLEX jejíž majitelka Lucie Hotařová navázala na práci svých rodičů a úspěšně podnikání rozvíjí společně se svým manželem v duchu tradic, přitom s velkým  smyslem pro inovace a podporu regionu.

 Jaká je historie Vaší firmy, kde začal Váš podnikatelský příběh?
U zrodu naší tiskárny stál můj tatínek, který po desetiletích zaměstnání v tehdejších Moravských tiskařských závodech začal v roce 1991 podnikat. Skromné začátky v garáži našeho domu, kde na jednom tiskařském stroji ručně sázel první etikety pro vinaře, se postupně rozvinuly a dnes má naše tiskárna 30 zaměstnanců. Tatínek byl můj velký vzor, naučil mě udělat pro zákazníky maximum. Vždy měl na prvním místě zákazníka a jednal se ctí. Prioritou bylo dodržet slovo a usilovat o nejlepší kvalitu. To se mi vrylo pod kůži už v dětství, kdy jsem trávila spoustu volného času v tiskárně, protože rodiče byli zkrátka pořád v práci.

Dnes vedete firmu vy. Jaké to je podnikat s rodinou? Vidíte to jako jednoznačnou výhodu? Jak máte rozdělené role? 
V čele firmy jsem dnes spolu s manželem, všechna zásadní rozhodnutí samozřejmě děláme společně a firemní chod je neoddělitelně propojen s naším soukromým životem, tak jak to v rodinných firmách bývá. Co se týče každodenní pracovní náplně, tak to máme jasně rozděleno. Já mám na starosti obchodní část provozu a marketing, manžel zase zastřešuje oblast technologie a výrobní procesy.

Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci?
Sídlíme v Břeclavi, v srdci Jižní Moravy, což nás tak nějak osudově předurčilo ke spojení s oborem vinařství. Naše technologie má široké uplatnění, ale my jsme se specializovali na tisk etiket na víno. Díky tomu, že se jim věnujeme opravdu v 90% našich zakázek, máme bohaté zkušenosti a mezi vinaři už máme vybudované jméno.

Vytvořili jste aplikaci Živá etiketa. Můžete nám ji představit? 
Ano, na zahraničních projektech jsme se setkali s využitím augmentované, rozšířené reality na nápojových obalech a rozhodli jsme se tuto novinku zpřístupnit také našim vinařům. Prakticky jde o to, že etiketa při pohledu přes mobilní telefon oživne, rozhýbe se a rozezní. Vinaři tak mají novou možnost, jak prostřednictvím etikety komunikovat se svými zákazníky, mohou jim předat vzkaz, povyprávět o víně, představit svou filozofii. Obzvláště v dnešní době, je to velmi zajímavá cesta, kterou začínají progresivní vinaři využívat.

Gastronomie je v současnosti jedním z oborů, na které velmi výrazně působí dopady současné situace. Jak tento fakt ovlivnil Vaše podnikání? Během první vlny jste zorganizovali iniciativu „To si vypijeme“. Povězte nám něco o ní, jak byla úspěšná?
Na začátku koronavirové krize jsme byli jako paralyzovaní, vinaři jsou nejen naši zákazníci a chlebodárci, ale často také dobří přátelé. Proto jsme stále přemýšleli, jak bychom jim mohli pomoci v době, kdy jim opatření uzavřela několik prodejních kanálů a velmi omezila akce, které je živí. Vznikla jednoduchá myšlenka, že uděláme to, co umíme nejlépe, vytiskneme samolepky. A tak jsme vinařům rozdali desítky tisíc samolepek se vzkazem ke koncovým zákazníkům ve smyslu: „Děkujeme, že podporujete místní vinaře“, aby lidé při nákupu upřednostnili místní víno před zahraničním. K tomu jsme během pár dní s vinaři natočili virální video a vypustili projekt mezi lidi. Vinaři se s vervou zapojili, podpořili projekt sdílením a samolepky lepili na každý karton s vínem, který rozesílali po republice. Podařilo se nám do akce zapojit stovky vinařství a odezvy byly velmi povzbuzující. V další fázi vznikla velká soutěž o 3x dvě stovky unikátních vín, která vyvrcholila v prosinci 2020. Momentálně mi v hlavně zraje myšlenka, jak iniciativu posunout dále a využít ji pro dlouhodobou podporu českého a moravského vinařství, protože to je hlavní cíl v mém profesním životě.

Jaký je Váš vztah k online komunikaci?
Ze své podstaty s lidmi nejraději jednám z očí do očí a online komunikaci jsem nikdy moc nepropadla. Neholduji sociálním sítím a nemám ráda online meetingy. Se zákazníky se nejraději potkám vždy osobně, kdy energie proudí a vše se domluví rychleji. Naše tiskárna si vystačí s Facebookovou stránkou, kde občas našim věrným fanouškům ukážeme, co je nového. Mám ráda rodinnou a přátelskou atmosféru v práci, kterou se snažím udržet jak ve vztahu k zaměstnancům, tak zákazníkům. Jižní Morava je pověstná svou srdečností a v tomto duchu to cítím i já.

Máte nějaký lidský vzor, kdo je pro Vás vzorem a inspirací v podnikání
Jednoznačně je to můj tatínek. Moc mi chybí, že už s ním nemůžu probírat strasti, které podnikání přináší. A tak mi nezbývá než si představit, jak by danou situaci řešil právě on.

Co pro Vás v tomto atypickém čase znamená ocenění, které jste v soutěži OCP získala?


Ocenění mi udělalo obrovskou radost. Také jsem se utvrdila v tom, že má ochota pomáhat druhým má smysl. Následná upřímná gratulace ze strany zákazníků mi to ještě znásobila. Zůstávám však pokorná a zavázána svému regionu pomáhat dál.

Jak vnímáte projekt Ocenění Českých Podnikatelek a jak na vás zapůsobilo setkání s jeho  zakladatelkou Helenou Kohoutovou?
Paní Kohoutovou vnímám jako velmi výjimečnou ženu. Obdivuji její energii a úsilí, které vkládá do ocenění českých žen. Sama by si zasloužila ocenění.

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020