Loading...

Lidé konzumují více ovoce a zeleniny. Spotřebu masa omezili

24.09.2019

 

Zatímco po nástupu komunismu v roce 1948 průměrný Čech zkonzumoval 33,3 kilogramu masa, na konci komunistické éry v roce 1989 to bylo již 97,4 kilogramu. Zajímavé přitom je, jak se proměnily spotřebitelské preference. Zatímco v roce 1948 lidé konzumovali téměř stejné množství vepřového a hovězího masa, v roce 1989 již jednoznačně dominovalo vepřové maso. Popularitu postupně získávalo drůbeží maso, jehož spotřeba se v průběhu minulého režimu zvýšila téměř sedmkrát.

Po Sametové revoluci se konzumace masa začala snižovat. Dnes průměrný Čech sní ročně téměř o dvacet kilogramů masa méně než na konci komunistického režimu. Nejoblíbenějším typem masa zůstává vepřové. Na druhé místo se posunulo drůbeží maso a až s velkým odstupem na třetím místě je hovězí maso. Konzumace ryb se za posledních 30 let téměř nezměnila a stále se pohybuje kolem pěti až šesti kilogramů na osobu za rok.

 

 

Konzumace ovoce se za minulého režimu příliš nenavýšila. V roce 1948 dosahovala roční spotřeba ovoce na člověka úrovně 57,5 kilogramu. Na konci komunistické éry to bylo 70,5 kilogramu. Konzumace zeleniny se ve stejném období dokonce snížila v přepočtu na průměrného člověka o 26,3 kilogramu za rok.  

Po Sametové revoluci konzumace ovoce dál mírně narůstala. Dnes lidé v průměru konzumují zhruba o deset kilogramů ročně více ovoce, než tomu bylo na konci minulého režimu. Výrazně přitom vzrostla konzumace banánů či ananasů. Narostla i konzumace zeleniny, a to dokonce ještě více než spotřeba ovoce. Lidé v současnosti jedí zhruba dvojnásobné množství okurek či rajčat. Spotřeba paprik se dokonce ztrojnásobila. Naopak konzumace kapusty je na třetinové úrovni.

Zdroj: https://www.investice.cz/lide-konzumuji-vice-ovoce-a-zeleniny-spotrebu-masa-omezili/

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - Health+
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020