Loading...

Lidé konzumují více ovoce a zeleniny. Spotřebu masa omezili

24.09.2019

 

Zatímco po nástupu komunismu v roce 1948 průměrný Čech zkonzumoval 33,3 kilogramu masa, na konci komunistické éry v roce 1989 to bylo již 97,4 kilogramu. Zajímavé přitom je, jak se proměnily spotřebitelské preference. Zatímco v roce 1948 lidé konzumovali téměř stejné množství vepřového a hovězího masa, v roce 1989 již jednoznačně dominovalo vepřové maso. Popularitu postupně získávalo drůbeží maso, jehož spotřeba se v průběhu minulého režimu zvýšila téměř sedmkrát.

Po Sametové revoluci se konzumace masa začala snižovat. Dnes průměrný Čech sní ročně téměř o dvacet kilogramů masa méně než na konci komunistického režimu. Nejoblíbenějším typem masa zůstává vepřové. Na druhé místo se posunulo drůbeží maso a až s velkým odstupem na třetím místě je hovězí maso. Konzumace ryb se za posledních 30 let téměř nezměnila a stále se pohybuje kolem pěti až šesti kilogramů na osobu za rok.

 

 

Konzumace ovoce se za minulého režimu příliš nenavýšila. V roce 1948 dosahovala roční spotřeba ovoce na člověka úrovně 57,5 kilogramu. Na konci komunistické éry to bylo 70,5 kilogramu. Konzumace zeleniny se ve stejném období dokonce snížila v přepočtu na průměrného člověka o 26,3 kilogramu za rok.  

Po Sametové revoluci konzumace ovoce dál mírně narůstala. Dnes lidé v průměru konzumují zhruba o deset kilogramů ročně více ovoce, než tomu bylo na konci minulého režimu. Výrazně přitom vzrostla konzumace banánů či ananasů. Narostla i konzumace zeleniny, a to dokonce ještě více než spotřeba ovoce. Lidé v současnosti jedí zhruba dvojnásobné množství okurek či rajčat. Spotřeba paprik se dokonce ztrojnásobila. Naopak konzumace kapusty je na třetinové úrovni.

Zdroj: https://www.investice.cz/lide-konzumuji-vice-ovoce-a-zeleniny-spotrebu-masa-omezili/

Další články

Partneři

Logo - Microsoft
Logo - DAQUAS
Logo - Fortinet
Logo - AUTOCONT a.s.
Logo - bh securities
Logo - nsg morison
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Kopecký - Autosalony
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA
Logo - mediarex
Logo - PROGRAM H PLUS
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - SATUM CZECH
Logo - Likor
Logo - GERLACH
Logo - 201 consulting s.r.o.
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Fresh Catering
Logo - KLIMSZ
Logo - PRESENTIGO

Mediální partneři

Logo - Česká Informační Agentura - ČIANEWS
Logo - Franchising.cz
Logo - Svět Průmyslu
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - Reg TV
Logo - Trade
Logo - Age
Logo - Age
Logo - Hospodářské noviny
Logo - Inpublic Group
Logo - Business leaders
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Brands&Stories
Logo - S-presspublishing
Logo - S-presspublishing
Výsledky 2018