Loading...

Klientům radíme volit nadčasový design

09.10.2019

Jak se podařilo společnosti JAP FUTURE za 28 let své existence vypracovat na přední pozici v oblasti designových dveřních systémů v České republice, které zakázky byly za dobu její existence výjimečné či zlomové, a jaký je klíč pro úspěch v oboru? Nejen o tom jsme si povídali s většinovým majitelem a obchodním ředitelem v jedné osobě,
Mgr. Petrem Paksim, DBA.

Prozraďte nám, čím se společnost JAP FUTURE zabývá?

Dodáváme na trh stavební interiérové prvky špičkové kvality s nápaditým designem. Ač se na první pohled může zdát, že máme hodně široký, až nesourodý sortiment produktů, veškeré naše výrobky připravujeme tak, aby v konečném důsledku vzájemně v interiéru ladily. Držíme se hesla „Vše pro komfortní bydlení“, našim zákazníkům tedy umožňujeme zařídit si hezké a komfortní bydlení, ve kterém se budou cítit příjemně.

Jaké produkty svým klientům nabízíte?

Jak už jsem zmiňoval – naše portfolio je opravdu široké. Kromě tří typů půdních stahovacích schodů a mnoha typů interiérových i exteriérových schodišť, která vyrábíme na zakázku, se věnujeme také výrobě designového nerezového zábradlí, celoskleněných prvků a designových dveřních systémů zahrnující bezobložková stavební pouzdra i zárubně a dveře nové generace s hliníkovou konstrukcí. Z nejnovějšího vývoje bych mohl jmenovat unikátní obkladový systém EFEKTA, který dokáže srovnat dveřní křídlo a obklad stěny do jedné roviny, a novinkovou řadu dveří IDEA DOOR, jejíž jednotlivé modely IDEA, IDEANET a IDEALINE skvěle kloubí technicistní hliníkové profily a neotřelé skleněné výplně.

Jaká je historie společnosti JAP FUTURE?

Svůj příběh naše společnost započala již před 28 lety s tehdejším názvem J.A.P., a to výrobou půdních stahovacích schodů. Následně v návaznosti na zkušenosti s kovovýrobou rozšířila svůj sortiment o interiérová a exteriérová schodiště. Hlavní rozvoj však nastal v roce 2000 právě se zahájením výroby stavebních pouzder pro zasouvací dveře, které v tu dobu v České republice prakticky nikdo neznal. Já do tohoto rozjetého vlaku nastoupil o tři roky později a od té doby se ze všech sil snažím přispět k jejímu dalšímu růstu. V roce 2013 vznikly u nás i v Česku první stavební pouzdra bez obložek a vzápětí na to i první bezobložkové, tzv. skryté zárubně. Následně jsme segment dveřních systémů rozšířili o designová dveřní křídla. Vážím si toho, že díky tomuto příběhu dnes můžeme být v podstatě leaderem českého trhu na poli designových dveřních systémů. A abych nezapomněl – od roku 2019 nás provází nový název JAP FUTURE. 

Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci?

Posledních pár let se zaměřujeme hodně na architekty a bytové designéry, protože naše portfolio výrobků svým provedením i použitím v interiéru k tomuto maximálně směřuje. I proto jdeme cestou nejmodernějších trendů, nicméně současně nezapomínáme ani na výrobky jako právě stahovací schody a stavební pouzdra, které od nás potom odebírají stavebniny a stavební firmy pro širokou veřejnost.

Zmínil jste, že se zaměřujete na architekty. Prozradíte nám, s kým jste spolupracovali či spolupracujete?

Je jich opravdu spousta, za všechny bych rád jmenoval například Ing. arch. Beatu Gistrovou, Mgr. Evu Heinzovou, Ing. arch. Ondřeje Chybíka, akad. arch. Milana Navaru,
Ing. arch. Zdenu Němcovou, Ing. arch. Ondřeje Pšenčíka, Ing. Luďka Skácela, Ing. Zuzanu Staňkovou či Ing. arch. Richarda Turnu. Na úrovni autorských návrhů jsme potom spolupracovali s architekty Janem Ranným či Tomášem Prímusem. Podle návrhů Ing. arch. Ranného jsme vytvořili nové modely dveřních křídel MASTER DOOR,
Ing. arch. Prímus je zase autorem návrhu jedné z modelových variant dveří IDEALINE.

Které zakázky byly z Vašeho pohledu výjimečné či zlomové?

Zlomová zakázka pro nás byla rozhodně světová výstava EXPO 2015 v Miláně, pro kterou architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof navrhli Český pavilon, jehož součástí byly naše skryté zárubně a dveře MASTER DOOR. A právě tento Český pavilon získal několik ocenění, z nichž tím největším bylo třetí místo za nejlepší architekturu. To byl obrovský úspěch, kterého Česká republika dosáhla poprvé od roku 1958, kdy tehdejší Český pavilon získal nejvyšší ocenění celé výstavy. Tato zakázka nám pomohla změnit smýšlení českých architektů a ukázat jim, že i čeští výrobci mají co nabídnout.

Co je pro úspěch ve Vaší branži klíčové a co Vaši firmu odlišuje od konkurence?

Klíčovým faktorem je být vždy krok napřed. To se mi vyplatilo ve všech směrech a u všech produktů, které jsem kdy uváděl na trh v rámci JAP FUTURE. Ideální stav je, pokud daný výrobek ještě nemá na trhu přímou konkurenci. Pokud již konkurenci má, musí být produkt doprecizovaný tak, aby byl o stupínek lepší. Naší výhodou oproti konkurenci je určitě fakt, že naše produkty spolu korespondují a vzájemně se doplňují. Svým zákazníkům nabízíme ucelený systém produkce daného sortimentu. Jednotlivé segmenty a jejich doplňky vyvíjíme ve vlastním provedení, abychom poskytli našim odběratelům kompletní dodávku a oni nebyli nuceni hledat další dodavatele kvůli chybějícím komponentům. Dovolím si tvrdit, že v segmentu stavebních pouzder navíc v České republice v podstatě konkurenci nemáme. Ostatní firmy stavební pouzdra pouze dováží ze zahraničí, my je vyrábíme. Dokážeme tedy pružně reagovat na konkrétní potřeby stavby nebo dané realizace.

Co vidíte jako důvod Vašeho úspěchu u nás i v zahraničí?

V rámci tuzemského trhu je určitě výhodou to, že jsme stoprocentně český výrobce – nic nenakupujeme. Jinak je to určitě moderní design, poctivé kvalitní zpracování, stoprocentně pro-zákaznický servis, komunikace s architekty – to je prostě mix, který když dohromady děláte dobře, tak funguje. Sázíme na individualitu a atypičnost našich produktů, nejdeme cestou výrobků, které koupíte v supermarketech. Snažíme se neustále vyvíjet nové produkty a ty stávající vyšperkovat k dokonalosti. Také neustále aktivně vyhledáváme nové cesty a mezery na trhu.

Máte nějaké obecné pravidlo, které svým klientům před finální objednávkou doporučujete?

Pro klienty máme jediné doporučení, a to, aby šli po stopách minimalismu a volili spíše umírněný, nadčasový design. Zvolené interiérové prvky by se vám ve vašem novém domově měly líbit i za pět, za deset let.

Proč jste se zapojili do Podnikatelské platformy Helas?

Líbí se mi myšlenka podporovat ryze české firmy a propojovat je za účelem vytváření obchodních příležitostí i rozvíjení obchodních vztahů. Tato synergie napomáhá tomu, abychom společně došli dál a v rámci světového trhu byli silnější a úspěšnější. 

 

Další články

Partneři

Logo - Microsoft
Logo - DAQUAS
Logo - Fortinet
Logo - AUTOCONT a.s.
Logo - bh securities
Logo - nsg morison
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Kopecký - Autosalony
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA
Logo - mediarex
Logo - PROGRAM H PLUS
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - SATUM CZECH
Logo - Likor
Logo - GERLACH
Logo - 201 consulting s.r.o.
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Fresh Catering
Logo - KLIMSZ
Logo - PRESENTIGO

Mediální partneři

Logo - Česká Informační Agentura - ČIANEWS
Logo - Franchising.cz
Logo - Svět Průmyslu
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - Reg TV
Logo - Trade
Logo - Age
Logo - Age
Logo - Hospodářské noviny
Logo - Inpublic Group
Logo - Business leaders
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Brands&Stories
Logo - S-presspublishing
Logo - S-presspublishing
Výsledky 2018