Loading...

Každých 10 let je třeba „sám sebe“ upgradovat

10.09.2021

Vážení obchodní přátelé,

máme pro Vás připravené pokračování rozhovoru s Pavlem Procházkou, ředitelem Palatinum Holding, o vzdělání na ROK 2022 – ZAJÍMAVOSTI Z TRHU.

Co manažeři řeší na trhu v dnešních dnech?
Věkové složení manažerských a obchodních týmů. Když si udělali tabulku se jmény členů týmů v roce 2020 a udělali si jejich věkový průměr, měli číslo okolo 30 – 35 let, max. Když si stejnou tabulku udělají dnes, dospějí k číslu 45 – 50. Což je na většinu obchodních týmů dost vysoko. Obchod a jeho řízení je něco jako sport. Ne že to nejde, i část vrcholových sportovců je důkazem, že ano. Ale jakmile máte věkový průměr nad 30 let, začnete část kádru omlazovat. A právě tento proces by měl probíhat a moc neprobíhá.

Proč se to neděje?
Je málo lidí. Všechny firmy mají podstav, na obchodních a manažerských pozicích chybí cca 20 – 40% lidí. A zároveň byste měl mladé talenty povýšit, ale nemůžete - není to priorita.

Co pro to firmy dělají?
Letošní rok je velmi citlivý. Hodně zásadních a systémových věcí se odkládá. A sází se na kartu zkušeností. To je, z jednoho úhlu pohledu, dobře. Na stranu druhou, jen zkušenosti mohou být někdy v řízení lidí a obchodu zátěž,  protože nás nenutí se učit něco nového, dělat věci jinak. Každých 10 let se trh zásadně upgraduje – internet, mobilní telefony, sociální sítě, umělá inteligence, ESG. Každých 10 let je třeba „sám sebe“ upgradovat. Proto je třeba nových tréninků a omlazování kádru, když stávající lidé se upgradovat nechtějí.

Jaké to má důsledky?
Drží se zastaralé obchodní modely, na které jsou všichni zvyklí, ale které už zákazníci někdy nepotřebují.

Proč by to nemohli 50-ti letí v obchodě zvládat?
Mohli a zvládají. Jen v průměru mají méně energie, jiné životní priority a hlavně by byli užitečnější na jiných pozicích. Není to o propuštění, je to o přesunu na jiné, často nové pozice, kde se zkušenosti výrazně lépe využijí.

Umí maldí vše podstatné, aby mohli postoupit?
Nejvíce jim schází schopnost osobní sociální komunikace, virtuální sítě je trochu omezily. To je něco, co se dá trénovat. To ostatní se naučí, stejně tak, jako jsme se to naučili my.

Jak je co nejlépe naučit řemeslo obchodníka a manažera, které jsme se my učili metodou „pokus-omyl“?
Pošlete je na otevřené programy, kde se kvalitně naučí mezi jinými firmami základní řemeslné know-how. Určitě je to lepší než interní rozvoj. A mezi programy jim dejte kouče na adaptaci, jen samotný trénink nestačí. A také je jim třeba vysvětlit, že rozvoj neznamená jistotu postupu. Že k postupu je třeba i příležitosti a vítězství ve výběrovém řízení. Často totiž mladí odchází, když nejsou povýšení do roka. Čekání třeba 5 let na povýšení jim přijde nekonečně dlouho. S tím je třeba také pracovat. Se správným profilem člověka je to radost.

Je zájem o práci obchodníka nebo manažera?
Menší než býval. Teď je trend mít life-balance a tam stres nepatří a obchodník nebo manažer je stresová práce. Ale to je řidič vlaku taky, že :) ? Mladí vnímají stres jinak než naše generace, stresují je menší a jiné věci. S tím dokáže každý dobrý kouč pracovat a naučit je, že akce a řešení problému není stres, ale legrace, adrenalin - a to rádi mají. Takže řešitelné to je.

Jak prakticky začít?
Udělejte si MWS – dotazník na sales management, který najdete na našm webu pod číslem 6, ať víte, co můžete manažery, kteří řídí obchod, učit a v jakých oblastech je posouvat.

DOMLUVTE SI S NÁMI SCHŮZKU
 

Těšíme se na vaši zpětnou vazbu,

Pavel Procházka
mobil: +420 602 777 824
e-mail: prochazka@palatinumcampus.cz
Palatinum s.r.o., Holubova 2527/1, Praha 5, 150 00 www.palatinum.cz

V rámci cyklu "BOD ZLOMU & NOVÝ POHLED - Management firem & osobní růst, psychologie" vás zveme k účasti na osmi seminářích, které podpoří rozvoj vaší firmy, vašeho týmu a přizpůsobí firmu aktuálním potřebám. Můžete si objednat semináře jednotlivě či využít speciální nabídky a vytvořit si vlastní kombinaci

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020