Loading...

KAŽDÝ PÁTÝ ZMĚNÍ PRÁCI KVŮLI LEPŠÍMU VZDĚLÁVÁNÍ

01.04.2022

Atraktivnější mzda, zajímavější náplň práce a větší flexibilita. To jsou tři hlavní lákadla, která lidi přimějí hledat si novou práci. Ve hře jsou však i další důvody. Například každého pátého zaměstnance v ČR rozhýbe lepší nabídka vzdělávání. Část firem ovšem v tomto ohledu zaspala za zbytkem světa. Zatímco například globální firmy do vzdělávání svých lidí investují až 40.000,-Kč ročně na jednoho zaměstnance, v ČR je to jen zlomek této částky.

Proč by tedy měly společnosti investovat více do manažerského vzdělávání? Zde je 10 jednoduchých důvodů.

1) Vztah zaměstnance s jeho přímým nadřízeným je nejdůležitějším faktorem v zapojení zaměstnanců. Pokud se manažer nevěnuje svým lidem, nerozvíjí je, nemá nastavený manažerský model a nehodnotí jeho výkon, má to za následek snížení výkonu, demotivaci a nastavení lidí v týmu v tom lepším případě do modu „dělám do výše svého platu“

2) Angažovaní zaměstnanci jsou šťastnější a produktivnější. Neangažovaní zaměstnanci jsou frustrovaní a rušivější. Možná jste se už setkali s „travičem studní“. Jeden z možných důvodů, proč tito lidé jsou traviči je, že manažer dlouhodobě přehlíží jeho postoj, ve své podstatě neví, jak s ním pracovat, a proto volí volný průběh, který má za následek otrávení celého týmu, snížení výkonu a zvýšenou fluktuaci. 

3) Každý manažer by měl mít dvě odborné specializace - odbornou a na řízení lidí.  Je to podobné jako u někoho, kdo nikdy neřídil, než dostal klíče od auta a řekli mu: "Řiď." V praxi pak vidíme, že manažeři dělají svá rozhodnutí metodou „Pokusu a omylu“, na základě svých zkušeností a intuice. I když metoda pokus omyl je uznávanou vědeckou metodou, v dnešní době, kdy se dá naučit manažerskému řemeslu, to opravdu není pěkný pohled. No a co ty finanční dopady… 

4) Základy zdravého managementu – jasné stanovení cílů, strukturované systémy hodnocení výkonu, kvalitní reporting a nastavené osobní motivace. K tomu přidat nástroje pro korekci, pokud se odchylujeme od cíle, tj. hodnotící rozhovory, porady, věda. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší než raketová věda. To je důvod, proč by je společnosti měly mít správně.

5) Vaši dnešní mladí manažeři se stanou vašimi vůdci zítřka. A pokud vaše společnost jen najímá na vedoucí místo z externích zdrojů, místo toho, aby rozvíjela své vlastní lidi uvnitř společnosti, musíte se zeptat: Proč?  Jaký signál to vysílá stávajícím manažerům?  Často totiž mladí odchází, když nejsou povýšeni do roka. Čekání třeba 5 let na povýšení jim přijde nekonečně dlouho. S tím je třeba také pracovat. 

6) Mnoho společností investuje značné prostředky do školení nižšího managementu, ale méně nahoře, kde může být více potřeba. Znáte to pořekadlo „Ryba smrdí od hlavy“. Nejčastější otázka, pokud se školí nižší management je, zda se budou školit i ti nahoře? Můžeme se jen domnívat, proč Top manažer objedná školení pro své lidi a sám se nevzdělává?

7) Řízení je často nerovnoměrné v celé organizaci. Máte své vynikající tahouny, své dobré vykonavače a své vyloženě neschopné brzdy v týmu, kteří mohou způsobit spoustu škody. V tomto byznysu, stejně jako v mnoha jiných, je důslednost dobrá věc.

8) Respektovaní, dobře vyškolení manažeři zvyšují morálku a zlepšená morálka zvyšuje loajálnost.  Určitě jste si vědomi, že najmout a propustit je velmi drahé.

9) Ochrana před soudními spory. Pro umocnění bodu 8, je ještě  nechutně dražší vypořádat se se zaměstnaneckými soudními spory... plus výsledné špatné PR :(

10) Vraťme se k číslu 1. Tento bod je příliš důležitý, než abych ho nezdůraznila. Celkově vzato je vztah zaměstnance s jeho přímým nadřízeným tím nejdůležitějším faktorem v zapojení zaměstnanců. Všechno to začíná tímto každodenním vztahem v zákopech - to je nit, ze které je látka vyrobena. Pokud vaši manažeři dělají svou práci, budete mít produktivní pracovní sílu. 

 

 

 

Zdroj: Palatinum/ Forbes USA: Victor Lipman

Další články

Partneři

Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - DataClue s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - FORTINET
Logo - HARMONELO
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - KLIMSZ
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - Palatinum s.r.o.
Logo - Veracomp
Logo - Vere Prague
Logo - VINO CIBULKA MIKULOV

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - Česká Informační Agentura - ČIANEWS
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - Inpublic Group
Logo - Reg TV
Logo - S-presspublishing
Logo - Trade
Výsledky 2020