„Je myslím nutné velmi citlivě zvážit, jaká opatření nám ještě život zkvalitňují a jaká nás už spíše umrtvují zaživa,“ říká Ivana Dupalová, jednatelka firmy hostesky.cz, která zajišťuje špičkový personál na veškeré obchodní, kulturní a společenské akce. Co pro takovou firmu znamená zrušený společenský život?
Na společenských akcích stojí vaše služby, co se děje ve vaší firmě nyní, když se vlastně nic neděje?
Na jaře jsme měli plné ruce práce s minimalizací nákladů a celkovou restrukturalizací firmy, abychom vůbec měli šanci toto složité období přežít. V září asi tři týdny práce vůbec byla a od podzimního vyhlášení nouzového stavu se koncentrujeme na nové projekty, vylepšujeme naše webové stránky a prezentace, chystáme se po krizi vstoupit na zahraniční trh.
Měli jste nějaké stálé zaměstnance nebo jste stavěli čistě na externích spolupracích?
Měli jsme stálý tým pěti event manažerek. Ty si byly bohužel nuceny najít novou práci, ale stále doufáme, že jen přechodně. Dále za normálních okolností spolupracujeme s šesti tisíci externími hosteskami, u nich byla situace z našeho pohledu jednodušší, protože u nich se jedná převážně jen o nárazovou práci, většinou při studiu.
V této době je asi velkou výhodou nemít vlastní zaměstnance, takže není nutné propouštět a vlastně „pouze“ pozastavit spolupráci, jak to vnímáte?
Tak samozřejmě, nemít vlastní zaměstnance je pro firmy aktuálně jednou z největších výhod…