Loading...

Jdeme cestou kvality

20.01.2023

S ředitelkou a majitelkou firmy Kv. Řezáč, s.r.o. Martinou Kyselkovou jsme si povídali nejen o tradicích, ze kterých vyrostla její společnost, ale také o tom, jak udržet vysokou kvalitu pro tuzemské zákazníky i export a čím se dokáže odlišit od konkurence. 

 

Navázali jste na více než stoletou historii textilní firmy, která patřila vaší rodině. Povězte nám, jak se vám daří rozvíjet rodinný podnik? 
Na začátku stál můj pradědeček a v jeho textilce se vyráběly šály, vlněné látky a šátky. Poté, co se stal starostou Tišnova, se jeho podnikání přestalo dařit a jeho továrny postupně zkrachovaly. Zůstala mu jen textilka, kterou předal synovi, mému dědečkovi, a ten prokázal obchodní talent a schopnosti vést podnik, dostal textilku zpátky na výsluní. U řeky Svratky postavil novou továrnu, ale bohužel pak přišel rok 1948, znárodnění a místo elegantních doplňků se zde začaly v šedesátých letech vyrábět sítě. Po revoluci byl naší rodině majetek v restituci navrácen a my jsme se snažili výrobu sítí a lan udržet. 

To se vám povedlo a dnes jste jednou z největších síťařských firem v Česku. Po privatizaci to ale nejspíš nebylo jednoduché…
Když nám továrnu vrátili, tak se moje maminka jako nejstarší dcera společně s mým tatínkem nejdříve vyrovnali s jejími sestrami a tatínek podnik vedl až do roku 2009, kdy jsem nastoupila na scénu já.

Jste jedinou majitelkou a ředitelkou společnosti. Jaká byla vaše cesta na tuto pozici?
Součástí firmy jsem se stala až v roce 2002, kdy mě o to požádal můj tatínek a já jsem nastoupila do obchodního oddělení. Předtím jsem vystudovala chemii, pracovala v oboru, a když byly děti malé, tak jsem učila. Později jsem působila ve firmě, která měla blízko k naší výrobě, a tak jsem mohla následně u nás uplatnit nabyté znalosti. Zpočátku jsem se věnovala hodně zahraničnímu obchodu a díky tomu, že jsem dobře jazykově vybavená, se mi dařilo naši značku prezentovat na světovém trhu. Součástí mé práce byla účast na veletrzích, marketingové aktivity. V Japonsku jsme koupili síťovací stroj a rozvíjeli dál výrobu. V roce 2009, kdy jsem po svém tatínkovi firmu přebrala, přišla krize, ale naštěstí jsme byli bez dluhů a společnost neměla žádné úvěry. Krizi se podařilo překlenout.   


Jaká je vaše firemní filozofie a jak vypadá dnešní chod společnosti? 
Jsme tradiční výroba a ctíme tradiční hodnoty. A snažíme se vyrábět co nejkvalitnější produkt a dodávat jej klientům v co nejkratším čase. Dlouho jsme pracovali na tom, abychom nebyli závislí na velkoobchodních řetězcích. Vyrábíme dnes především pro koncového zákazníka, jde o produkty na míru. S tím jde ruku v ruce investice do nového webu i nových marketingových strategií.

Máte velmi široké portfolio produktů. Které odvětví je pro vás klíčové? 
Našim stěžejním odvětvím je sport. Jsme ale významným dodavatelem i do průmyslu. Ať už jde o sítě pro vagony na převoz šrotu, nebo různé jiné typy ochranných sítí. Sítěmi můžete dobře nahradit například pletivo a ochránit tak například i dětská hřiště, máme objednávky i od zemědělců, do škol dodáváme šplhací lana, švihadla, šplhací sítě. Dodáváme také sítě a lana hasičským sborům. 

Máte velmi kvalitní produkty a díky tomu se vám daří i v exportu. Do jakých zemí vyvážíte nejčastěji? 
Dnes dodáváme například do Švýcarska, Švédska a Norska. To jsou země, kde si jako dodavatel důvěru budujete delší dobu, proto nám velmi záleží na udržení co nejvyšší kvality našich produktů. Všechno, co můžeme, si vyrábíme sami, abychom měli co nejlepší kontrolu. Nakupujeme jen vlákno s UV stabilizací a pouze od certifikovaných výrobců.  

Kolik máte zaměstnanců? 
Momentálně pětatřicet, což je pro nás málo. Je to na hranici, ale nemůžeme přijmout člověka bez odborné znalosti. Učňovské školství v našem oboru upadá a populace lidí, kteří tu práci umějí, stárne. Byly doby, kdy jsme měli padesát zaměstnanců. Snažíme se co nejvíce využívat stroje, ale ve výrobě je velký podíl ruční práce. Lidská zručnost je tady nenahraditelná.

Máte tři děti a ve firmě s vámi pracuje nyní i starší syn. . . 
Starší syn zastává pozici ředitele výroby, mladší syn tento rok dokončuje střední školu a dcera je umělecky zaměřená. Občas nám pomáhá s prezentací firmy a marketingovými aktivitami. Jednou v budoucnu bych samozřejmě firmu ráda dětem předala, ale zatím je potřeba, aby se toho ještě hodně naučily. 

Jaké chystáte pro své klienty novinky a jaké plány máte do budoucna? 
S inovacemi přicházíme průběžně, sledujeme trendy v oboru a pružně reagujeme na přání našich zákazníků. Momentálně jsme zavedli novinku, se kterou přišel starší syn – koupili jsme stroj na oplétání kabelů. Jde o záležitost, která je spojená s retro designem. Oplétají se takto kabely do historických aut, šňůry k lampám a také si tento prvek oblíbili i současní designéři.

Stále se snažíme zlepšovat naši prezentaci, brzy spustíme nový web a máme také po mnoha letech i nové logo. Abychom obstáli na trhu, zůstáváme věrní své cestě kvality a vstřícnosti k zákazníkům.

www.kvrezac.cz

 

 

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020