Loading...

Jaromír Horák a jeho koncept čajových energy drinků má české i světové prvenství

14.04.2021

Jaromír Horák je uznávaným čajovým mistrem, someliérem a degustátorem, který již dvacet let zvyšuje v Čechách povědomí o čajové kultuře. Jako autor jedinečného konceptu čajových extraktů, který nemá obdobu u nás, ani v zahraničí se ze světa čaje díky Samurai Shotu posunul do oblasti energy drinků, využívá sílu čajového teinu a vyrábí tak čistě přírodní energetické nápoje.

 

Jak se zrodil nápad začít s produkty jejichž základem je kvalitní čaj?
Čaji a čajové kultuře se věnuji již dvacet let. Zamiloval jsem se do obrovských možností objevovat chutě čajových lístků, ale i kulturní specifika pěstitelských destinací. Procestoval jsem kus světa a vnímám čaj vždy jako součást kultury dané země, v kontextu tradic a přírodních podmínek. Korea, Taiwan, Čína. . . krásná krajina a kulturní přesah, zvyky a svátky, které se v každé zemi k čaji vážou to je to, co mě baví. Není to pouze o gastronomii.  Na začátku té objevné cesty jsem v komerční sféře bohužel nacházel jen nižší sorty čaje. A to mě vedlo k potřebě dostat k běžnému konzumentovi kvalitní chutě i účinky čaje.

Kolik času vás stál vývoj prvního produktu a jak často přicházíte s novinkami?
Vytvoření celé značky mi finálně trvalo 6 měsíců. Vytáhl jsem z šuplíku starý nápad s čajovými extrakty a zhmotnil jsem ho do formy čitelného produktu. Na závěr toho půlročního maratonu jsem udělal kampaň na podporu od zákazníků. Podařilo se vybrat 120 tisíc za 30 dnů a mohla se v srpnu 2015 vyrábět první várka.

V čem vidíte hlavní benefity vašich produktů?

 


Ze světa čaje jsem se díky Samurai Shotu posunul do světa energy drinků, protože využíváme sílu čajového teinu a jeho nesporných kvalit v jeho účinku. Vyrábíme čistě přírodní energetické nápoje bez chemie. A to je základní benefit. Dále přestavujeme širokou paletu chutí čajů a byli. V současné době máme již 8 druhů extraktů.

Jak je váš osobní příběh svázán s čajovou kulturou?
Řekl bych, velmi úzce. Když něco dělám, dělám to pořádně. A tak jsem v roce 2004 založil firmu Čajový komfort, která se věnuje cateringu čajových specialit na společenských akcích. V roce 2008 jsem byl přijat do světové čajové asociace World Tea Union jako první Evropan. V roce 2009 jsem založil mezinárodní festival Čajomír fest, který se tradičně koná v srpnu na Vyšehradě. Tento rok bude 13. ročník. V roce 2010 jsem založil vzdělávací projekt Čajová škola na Kampě, která se po 10 letech přesunula do Holešovic do základny. No a v neposlední řadě rok 2015 a vznik firmy Samurai Shot. Aktuálně tvořím rozšírený vzdělávací projekt Impérium Of Tea. Součástí bude i učebnice a sada vzorků.

Jakým způsobem se dostanou vaše produkty k zákazníkům? Kde všude jsou k dostání?
Od začátku jsou naše produkty dostupné na eshopu www.samuraishot.cz. Za pět let jsem se dostali do dalších distribučních sítí jako například Oxalis, Makro, Rohlík, Košík, Grizly.

Kdo je cílovou skupinou?
Lidé, co hledají alternativy a jsou otevření novinkám. Většinou ti, co vyznávají zdravý životní styl, hledají nápoje bez alkoholu, trendy nápoje.

Máte v Čechách konkurenci?
Z jednoho pohledu nemáme přímou konkurenci na celém světě. Nikdo nepojal koncept čajových extraktů v takovém stylu. Na druhou stranu kvalitních a zdravých nápojů na trhu přibývá, což je dobře.

Co vás inspiruje?
Stále čerpám inspiraci ze světa ortodoxního čaje, kde jsou uchovány poznatky, recepty, které jsou ověřené staletími.

Jaký máte profesní cíl a sen?
Kvalitně fungovat v čajovém oboru a dosáhnout úspěchů i ve světovém kontextu.

V čem je váš přístup výjimečný?
Myslím, že je to propojením znalostí starých čajových mistrů s moderními technologiemi.

Jak a kde probíhá výroba?
Vše vyrábíme v Čechách, pro sestavení produktu používáme vše tuzemské od skla, etiket, kartonů až po originální design.

Který z vašich produktů jste si osobně nejvíce oblíbil?
Nealkoholický sekt Geisha Velvet je skvělá alternativa a má nejlepší ohlasy. Vážím si ovšem hlavně toho, že jsem měl možnost vytvořit velkou kompaktní sérii produktů. Aktuálně jich máme 12.

Jak moc významnou roli pro vás hraje zpětná vazba od zákazníků?
Zásadní, naším cílem je především to, aby produkty zákazníkům chutnaly a staly se pravidelnou součástí jejich života a osobních rituálů.

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020