Loading...

ESG. Enviromental – Social – Governance

07.09.2021

O vzdělání na rok 2022 si povídáme s Pavlem Procházkou, ředitelem Palatinum Holding.

 

Jakou očekáváte největší změnu do školního roku 2021-2022?
Velkým tématem Evropy je, už 4 roky a České Republiky teprve od roku 2021, ESG. Enviromental – Social – Governance. Je to soubor nefinančních faktorů, kterými budou banky každoročně posuzovat nové projekty a časem i celé firmy. A podle ESG ratingu budou poskytovat levnější financování. Nebo naopak dražší při neplnění - budou nabízet transformační plány pro firmy, která zatím kritéria ESG splňovat přechodně nebudou. Banky se stanou nositelem a hybatelem změn směrem k cirkulární ekonomice a souvisejícím tématům. Je to veliká příležitost, skoro jako Marschallův plán 2, podpořený řadou dotací pro firmy, které se tímto směrem vydají.

Co to bude znamenat pro obchodní společnosti, o které pečujete?
Palatinum očekává, že se obchodní firmy budou tomuto trendu přizpůsobovat společně s výrobními. Management bude ve firmě vysvětlovat, co ESG je, co znamená pro jejich fungování, budou nastavovat nové produkty, nové projekty se zákazníky, budou motivovat obchodníky, aby oni motivovali své zákazníky k pozitivní změně a významně přispějí k tomuto otočení kormidla.

A jak se změna projeví v práci obchodníků?
Změní se jejich argumenty - budou více argumentovat výhodami, spojenými s ESG, budou dostávat více námitek z této oblasti, prezentace budou jiné, bude to hodně změn v jejich práci.

Na co se firmy nejvíce připravují v současnosti na trhu? Máte přehled, jak to nyní vypadá?
Nejvíce právě řeší, jak promítnout ESG do práce se stávajícími zákazníky a dále se nejvíce zajímají o to, jak získávat akvizice, nové zákazníky, protože cítí příležitost. Mění se ekonomika, mění se kontext, budou se přerozdělovat i zákazníci.

Jak se investuje do zkušených manažerů?
Top management si kupuje individuální koučování na rok, pracuje na sobě systematicky 2x za měsíc. Obtížně hledají školení, protože už všude byli, ale přitom mají řadu individuálních témat, na které hledají kouče, někdy i více koučů a s těmi potom dané oblasti řeší?

Proč kouče? Proč si neporadí sami?
Ke kouči si berou už to, co sami nevyřešili a nejčastějším důvodem je jiná perspektiva, jiný náhled na situaci nebo prostě jen možnost s někým otevřeně probrat své starosti a ulevit si. Top management je přetížen po Covidu-19, nyní ESG změny, je toho hodně, je tekutá doba a v této nejistotě, pokud má top manager svítit jako maják v bouři, musí mít inspiraci a promyšlené kroky. A často je najde během rozhovoru s koučem, oponentem, jakkoli to nazvete.

A co střední manažeři?
Zde je zajímavá situace. Jsou dlouho ve firmě, chcete je udržet, mají zkušenosti, zároveň jsou trošku po letech opotřebovaní a plní zkušeností ze starých časů. Každá ekonomika se každých 10 let řádově změní, mobilní telefony, potom internet, google, facebook, umělá inteligence přichází, apod. Vy potřebujete manažery každých 10 let upgradovat, aby využili svých zkušeností a zároveň chápali nový kontext nové doby na 10 let. K tomuto slouží Oxfordské koučování, individuální nebo skupinový program na rok až na tři, kde upgrade manažerů probíhá s podporou.

Jak ví, na které oblasti pracovat?
Někdo ví, někomu pomůžeme. Máme dotazníky, které si vyplní a zde si oblast, na které pracovat, snadno určí. Jeden tu přikládáme na ukázku – Prodejní tým a akvizice. V těchto dotaznících je naše nejlepší know-how, kde se mohou zlepšovat a má to přímý dopad na zvýšení výsledků.

A co obchodníci?
Během září a října je čas připravit jejich rozvojové programy na rok 2022. Zase budou potřebovat energii – zkušení naučit nové produkty, zopakovat prodejní techniky a naučit se řešit nové situace, které vzniknou s ESG a naučit se novým argumentům. Nováčci budou potřebovat profesní kvalifikaci, kvalitní otevřený program, který jim dá základy na celý život.

Jaký otevřený program máte pro sales manažery?
Sales Management Univerzity. Jejich obsah najdete v prolinku, je to kvalifikační program pro toho, kdo chce nebo už dělá sales managera. Najde tu vše, je to takový řidičský průkaz, na trhu není lepší program než tento - pro lidi, kteří řídí prodej.

Proč by měli chodit lidé na otevřené programy?
Měli by chodit na oba, otevřené i interní, ušité na míru. Na interní programy 2x za rok, kde se naučí nové specifické situace a argumenty. A k tomu 2x za rok na otevřený program, kde uvidí jiné firmy, jiné kultury a dostanou kvalitní základy. Vždy říkáme – co je specifické, dělejte interně. Co lze koupit na trhu, kupujte na trhu formou otevřených programů, vaší firmě to přinese z trhu mnoho zpět. Neuzavírejte se jen do vlastní firmy. Navíc v otevřených programech můžete lidem dát rozvojový plán na 3 roky dopředu, tím jim dáte perspektivu a udržíte je ve firmě.

A nějaká akce na závěr našeho rozhovoru?
Udělejte si MWS – dotazník na vybranou oblast, jejich seznam najdete na webu Palatinum . Získejte inspiraci, kde se můžete zlepšovat. „Recept na dnešek zní“ – Prodejní tým a akvizice 

DOMLUVTE SI S NÁMI SCHŮZKU
 

V rámci cyklu "BOD ZLOMU & NOVÝ POHLED - Management firem & osobní růst, psychologie" vás zveme k účasti na osmi seminářích, které podpoří rozvoj vaší firmy, vašeho týmu a přizpůsobí firmu aktuálním potřebám. Můžete si objednat semináře jednotlivě či využít speciální nabídky a vytvořit si vlastní kombinaci

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - Health+
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020