Loading...

Dveře do světa úspěchu – Neformálně na vinicích s vínem

24.09.2019

Krásné prostředí vinic rodinného vinařství Maláník – Osička. Právě tam se uskutečnilo další setkání Českých Lídrů. Neformálně na vinicích s vínem jsme tak probrali témata, která zajímají snad všechny české lídry a užili si příjemný den v báječné atmosféře.

Projekt Ocenění Českých Lídrů je nedílnou součástí Podnikatelské platformy Helas, která od roku 1997 propojuje a oceňuje majitele ryze českých firem. „Tito lidé mají společného více než se na první pohled zdá. Jde o podnikatele a podnikatelky, kteří své firmy založili, překonali nejednu překážku, ustáli růst svého byznysu a jsou lídry ve svých oborech. Dalším společným jmenovatelem je transparentní podnikání a výsledky,“ říká zakladatelka Ocenění Českých Lídrů a Podnikatelské platformy Helas Helena Kohoutová.

Vítězové letošního ročníku byli vyhlášeni v červnu. Kritériím tentokrát vyhovělo 1307 firem, z nichž vzešlo 89 finalistů a 42 vítězů. Ti si odnesli ocenění podle krajů, ve kterých působí. Více jak polovina společností (62,5 %), které se dostaly do finále letošního ročníku OCENĚNÍ ČESKÝCH LÍDRŮ, na českém trhu působí více jak 20 let a celkem 54 % byly založeny v první polovině 90. let.

Součástí setkání na vinici byla také talkshow s podtitulem BOD ZLOMU – NEJENOM BYZNYS – JAK TO VIDÍM JÁ. Pozvání k diskuzi tentokrát přijali představitelé firem působících ve zcela odlišných oborech. O své zkušenosti s řízením byznysu se podělili Jan Jirovec, partner skupiny Patero, jejíž součástí jsou například technologické firmy Logio, Yieldigo nebo Shipvio, Tomáš Vala, generální ředitel společnosti SIKO Koupelny&Kuchyně, který v čele této úspěšné společnosti stojí již čtyři roky, kdy převzal žezlo od své maminky a zakladatelky firmy Jaroslavy Valové.  Do třetice v diskuzi zasedl Zdeněk Kohák, ředitel marketingu společnosti ALUKOV, která od roku 1995 vyvíjí, vyrábí a montuje zastřešení bazénů, vířivých van a zastřešení teras.

Kromě toho, že se nám všichni pánové svěřili s tím, jak se v současné době jejich firmám daří a na čem právě pracují, dotkli jsme se také tématu férového jednání v byznysu. Právě to je totiž jednou z důležitých věcí, které Podnikatelská platforma Helas velmi podporuje.

„V našem byznysu jsme měli štěstí v tom, že jsme začínali s maloobchodní prodejnou. Nebyli jsme tak závislí na žádných politických rozhodnutích, na žádných známostech na „vyšších“ místech. Díky tomu jsme nemuseli řešit, zda se jednat férově vyplatí. To, s čím jsme se však setkávali byly například situace, kdy úředník například zdržuje nějaký projekt kvůli razítku a vy víte, že v podstatě čeká na úplatek. To se bohužel v minulosti dělo, dnes je situace o mnoho lepší. Dnes daleko více v byznysu záleží na dlouhodobých dobrých vztazích,“ prozradil Tomáš Vala.

Nastavení etických hodnot řešili i v Pateru. „Hodně jsme přemýšleli o tom, jak při předávání našich firem do rukou manažerů docílit toho, že budou sdílet naše hodnoty. Vymysleli jsme něco, čemu říkáme majitelské zadání. V něm je jasně uvedeno, co majitelé od firmy chtějí. Manažeři v něm najdou, co chceme, aby si o naší firmě mysleli zákazníci, zaměstnanci, naši dodavatelé, tedy všichni ti, co se v jejím okolí pohybují. Zároveň je v majitelském zadání napsáno, co by měla firma dávat společnosti,“ vysvětlil Jan Jirovec s tím, že tento postup uplatňují v Pateru u všech svých firem.

O závěr programu se postarali vinaři. Spolumajitel rodinného vinařství MALÁNÍK – OSIČKA prozradil, jak právě v tomto vinařství přistupují k výrobě vína. Vinařství je založeno na filosofii, která se ubírá směrem kvalitního a moderního zpracování hroznů, z nichž získává jakostní a přívlastková vína s jedinečným charakterem. Při výrobě vín se řídí mottem: „Každé víno se podobá svému tvůrci. Je zrcadlem jeho umu, šikovnosti, píle a vytrvalosti. V každém víně jsou vinařovy vrásky i úsměvy, radosti i smutky, úspěchy i prohry. Chvalme víno a prokažme mu službu úcty, aby se za nás nemuselo stydět.“ Vinařství respektuje aktuální trendy při obhospodařování viničních ploch i při výrobě vína, které jsou sladěny s ekologickými požadavky. V současné době zpracovává 40 tun hroznů z vlastní produkce a ročně produkuje cca 35 tisíc lahví vína, mezi nimiž najdeme vína přívlastková – od pozdních sběrů až po výběry z cibéb a vína ledová.

Kromě zajímavých informací a příběhů, jsme si během této neformální akce užili vynikající pohoštění, absolvovali degustaci celého sortimentu vín a mohli jsme se zaposlouchat do tónů cimbálové muziky.

Fotky ze setkání lídrů ZDE.

   

 

Další články

Partneři

Logo - Microsoft
Logo - DAQUAS
Logo - Fortinet
Logo - AUTOCONT a.s.
Logo - bh securities
Logo - nsg morison
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - Kopecký - Autosalony
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA
Logo - mediarex
Logo - PROGRAM H PLUS
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - SATUM CZECH
Logo - Likor
Logo - GERLACH
Logo - 201 consulting s.r.o.
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Fresh Catering
Logo - KLIMSZ
Logo - PRESENTIGO

Mediální partneři

Logo - Česká Informační Agentura - ČIANEWS
Logo - Franchising.cz
Logo - Svět Průmyslu
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - Reg TV
Logo - Trade
Logo - Age
Logo - Age
Logo - Hospodářské noviny
Logo - Inpublic Group
Logo - Business leaders
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Brands&Stories
Logo - S-presspublishing
Logo - S-presspublishing
Výsledky 2018