Společnost AGRA Group, která se stala letošním vítězem v soutěži Ocenění Českých Lídrů v Jihočeském kraji, očekává růst vývozu. Pomoci jí k tomu má i finanční podpora konkrétních exportních aktivit, ke které firma přikročila. V rozhovoru to prozrazuje Jiří Kopenec, majitel společnosti AGRA Group.
Představte nám, prosím, společnost AGRA Group.
Historie společnosti AGRA GROUP a.s. se úzce pojí se založením firmy AGRA, ke kterému došlo v roce 1992 ve Střelských Hošticích. V současné době je naše společnost jedním z předních výrobců speciálních hnojiv a poskytovatelů odborných poradenských služeb v oblasti výživy rostlin v České republice, v případě hnojiv na bázi stabilizované močoviny patří společnost AGRA GROUP dokonce k jedním z evropských lídrů. Od roku 2008 rozšířila své podnikatelské aktivity i do oblasti potravinářství, a to s cílem výroby nových potravinářských produktů a poskytování služeb v této oblasti.
Kdo jsou vaši nejčastější zákazníci a o jaké produkty/služby mají největší zájem?
Našimi hlavními zákazníky jsou zemědělští prvovýrobci jako koneční uživatelé našich produktů a také distributoři jako přímí obchodní partneři. Produktové portfolio společnosti tvoří více než 40 výrobků, které jsou vesměs výsledkem vlastního firemního výzkumu a vývoje. Jedná se tedy většinou o produkty s vysokou přidanou hodnotou. Největší zájem je samozřejmě o ty produkty, které na trhu konkurence buď nenabízí, nebo které v přímé konkurenci s obdobnými produkty se zákazníkům nejlépe osvědčily.
V roce 2008 jste založili v rámci společnosti novou divizi – potravinářství. Co vás k tomu vedlo?
Vedl nás k tomu záměr co nejefektivněji zužitkovat do té doby nabyté zkušenosti ze zemědělské prvovýroby a tyto pak využít jako základ pro vybudování výrobního zázemí umožňujícího vyrábět inovativní produkty i v oblasti potravinářství.
Jaké máte plány rozvoje v horizontu následujících pěti let?
Plány rozvoje společnosti budou i nadále velmi úzce spojeny se zaváděním nových inovativních výrobků, a to jak v sortimentu spadajícího do portfolia agrodivize, tak i nových potravinářských produktů. Kromě toho předpokládáme i výraznější uplatnění naší produkce na zahraničních trzích, a to i díky významnější finanční podpoře konkrétních proexportních aktivit.
AGRA Group uspěla v projektu Ocenění Českých Lídrů. Jak tento úspěch vnímáte?
Vnímáme jej nejen jako odměnu za každodenní snahu celého „AGRA týmu“ o vybudování úspěšné, a hlavně prospěšné firmy, ale i jako závazek rozvíjet společnost do budoucna.