Loading...

TRIGEMA: Cílem je posílit pozici v krajských městech

28.06.2018

Oblast developmentu v současnosti trápí komplikovaný proces přípravy jednotlivých projektů, který je spojený s nízkou ochotou řady úřadů takové projekty vůbec povolovat, prozrazuje Marcel Soural, předseda představenstva koncernu Trigema.

Jaká je historie společnosti Trigema na českém trhu?

Trigema je developerskou společností s přesahem do dalších aktivit – stavebnictví, správy budov, rozvoje vědy, cestovního ruchu a podpory startupů. Původně, když v roce 1994 vznikala, se však věnovala především oblasti stavebnictví. Svůj první developerský projekt společnost dokončila v roce 1998. Na kontě společnosti Trigema už je nyní více než 1 600 prodaných bytů. Do portfolia Trigemy spadá rovněž Vědeckotechnický park a Park Vědy Roztoky. Do skupiny společností a projektů patří i celoroční sportovní areál Monínec nebo kongresový hotel Academic v Roztokách.  Obrat společnosti se každoročně pohybuje okolo miliardy korun. Trigema se pravidelně umisťuje na nejvyšších příčkách celé řady oborových soutěží, jedná se například o soutěže Stavba roku, Best o Realty či Realitní projekt roku. Trigema je jedním z hlavních a dlouhodobých partnerů Centra Paraple a stále jej aktivně podporuje. Současně je také hlavním partnerem soutěže Czech Press Photo a multižánrového Czech Photo Centre.

Na trhu působíte více než 20 let. Jak se za tu dobu Vaše branže změnila?

Do oblasti stavební výroby se nyní výrazně promítá silná konkurence a zároveň nízká ochota mnohých investorů zadávat nové zakázky. S tím je zároveň spojený velký tlak na celkovou cenu zakázky, což stlačuje marže na často velmi nízkou úroveň. Oblast developmentu pak v současnosti trápí komplikovaný proces přípravy jednotlivých projektů, který je spojený s nízkou ochotou řady úřadů takové projekty vůbec povolovat. Zejména v tom je situace odlišná od doby, kdy Trigema vstupovala na trh. Na druhou stranu u mnohých stavebních a developerských firem je kladen o mnoho větší důraz na kvalitu a celkovou standardizaci vnitřních procesů.

Svou činností jste se v uplynulé době soustředili zejména na oblast Prahy. Dnes již kráčíte i mimo tento region. Budete v této strategii dále pokračovat a posilovat tak svou pozici i mimo Prahu, či pro Vás i nadále zůstává hlavní město klíčovým trhem?

V případě stavební výroby působí Trigema již řadu let po celé republice. U developerské výroby jsme v regionech aktivní poslední tři roky. Prvním naším regionálním projektem je plzeňský bytový dům v ulici Kollárova. Svou pozici chceme do budoucnosti posílit nejen zde, ale i v dalších vybraných krajských městech. Situaci nám však někdy komplikuje pomalý proces přípravy projektů.

Co lze v dohledné době očekávat ohledně vývoje na českém developerském trhu? Čekají ho nějaké výraznější změny?

Nabídka dostupných bytů se v Praze drží už několik let na relativně nízké úrovni. Důvodem je fakt, že zde počty povolených nových bytů výrazně klesají. S tím je bohužel spojený i výraznější růst cen, který byl odstartován již v polovině roku 2015. V dalším období nemusí být zdražování již tak výrazné. To samozřejmě developerům nenahrává, jak o tom svědčí rovněž klesající prodeje nových bytů. Cestou, jak pražský bytový trh ozdravit, je zjednodušení procesu povolování nových projektů a ustanovení normy, která jednoznačně stanoví, jak se bude moci ve městě do budoucnosti stavět. Jedině tak dojde k tomu, že poptávka a nabídka po novém bydlení budou opět v souladu. Jen v rámci územního řízení nyní potřebujeme od úřadů více než 70 razítek. Situace v regionech je z pohledu celého trhu o mnoho zdravější. Výjimkou je pouze Brno, kde panuje obdobný stav jako v hlavním městě.

Vaše společnost uspěla v soutěži Ocenění Českých Lídrů. Co to pro Vás znamená?

Trigema je postavena na lidech a jejich schopnostech. Díky tomu, že společně budujeme kvalitní firemní kulturu, daří se nám dosahovat špičkových výsledků. O naše zkušenosti se chceme podělit také s ostatními, což byl jeden z důvodů, proč jsme se letos do projektu, jakými je projekt Ocenění Českých Lídrů, přihlásili. Úspěch v soutěži nás samozřejmě těší, protože je patrně jedním z dalších dokladů, že máme našim zákazníkům a partnerům co nabídnout.

PARTNEŘI

Logo - Microsoft Logo - DAQUAS Logo - Fortinet Logo - DAIKIN AIRCONDITIONING CENTRAL EUROPE – CZECH REPUBLIC Logo - AUTOCONT Logo - MasterCard Logo - gerlach Logo - Czech Trade Logo - bh securities Logo - nsg morison Logo - Kopecký - Autosalony Logo - ZÁTIŠÍ GROUP Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA Logo - mediarex Logo - presentigo Logo - blue holiday Logo - DENTALO Logo - PROGRAM H PLUS Logo - ČESKÁ MINCOVNA

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Logo - Franchising.cz Logo - Franchising.cz Logo - Svět Průmyslu Logo - BusinessInfo.cz Logo - Reg TV Logo - Trade Logo - Age Logo - Hospodářské noviny Logo - Bonuss.cz Logo - Inpublic Group Logo - A11 Logo - A11 Logo - XANTYPA Logo - LIVE SIGNAL Logo - Business leaders Logo - EPRAVO.CZ