Loading...

OSOBNÍ PŘÍSTUP JE PRO KLIENTY DŮLEŽITÝ

17.05.2017

Nové technologie rychle mění tvář naší ekonomiky, společnosti i náš způsob života. Stejné je to i s nároky zákazníků na služby mobilního operátora. Jak se s tím vypořádává společnost Vodafone, prozradila Renata Pazourková, národní manažerka pro prodej firemním zákazníkům.

 Jak se společnosti Vodafone v České republice v současné době daří?

Vodafone nabízí v České republice nejrychlejší LTE síť, což potvrdila i nezávislá pravidelná měření DSL.CZ a také nejkvalitnější hlasové a datové služby, jak ukázaly testy renomované společnosti P3 Communications. V současné době síť Vodafonu pokrývá 99 % populace ČR, což otevírá nové možnosti nejen pro koncové uživatele, ale i pro rozvoj podnikání a zvyšování konkurenceschopnosti celých regionů. Slibně se rozvíjí i oblast internetu věcí, kde spuštění globální SIM karty (tzv. GDSP - Global Data Service Platform) před několika lety umožnilo českým vývozcům posílit byznys v zahraničí. I nová Škoda Kodiaq jezdí se SIM kartami Vodafonu. Novinkou roku 2017 bude zavedení úzkopásmového internetu (tzv. NB IoT – Narrow Band Internet of Things), který českým firmám a podnikatelům nabídne nová technologická řešení.

Je v době „neomezených“ tarifů ještě stále třeba vytvářet produkty zaměřené na jednotlivé skupiny zákazníků?

Ano, různé skupiny zákazníků mají rozdílné potřeby a Vodafone se jim maximálně snaží vycházet vstříc. Pro naše firemní klienty, kteří mají stejný obor podnikání, například zemědělci nebo stavební firmy, vytváříme tzv. „vertikální nabídky“, které nejvíce reflektují komunikační potřeby jejich sektoru a nabízí nejčastěji žádané služby.

Jakým způsobem cílíte na klienty z řad firem?

Je to o osobním přístupu k jednotlivým zákazníkům, kde zjišťujeme skutečné potřeby, na jejichž základě připravíme nabídku na míru.

A jak je to v případě velkých firem, s obratem převyšujícím 200 mil. Kč. O jaké služby a produkty je mezi nimi největší zájem? Co jim můžete nabídnout?

Tyto firmy mají nejčastěji zájem o komplexní řešení – tedy nejen SIM karty pro své zaměstnance, ale také pobočkové ústředny, flexibilní datová centra, zabezpečení dat. Zároveň vyžadují kvalitní osobní péči. Toto vše jim Vodafone může nabídnout v rámci služby OneNet, která je velmi úspěšná.

Obor telekomunikací je jedním z nejdynamičtějších, neustále se posouvá vpřed, díky čemuž usnadňuje život i podnikatelům. Jaké oblasti podle Vás čekají v nejbližší budoucnosti změny, které podnikání v Česku posunou zase o kousek dopředu?

Nové technologie rychle mění tvář naší ekonomiky, společnosti i náš způsob života. Přináší řadu výzev, ale Vodafone je chápe jako příležitosti. Podnikatele a firmy vnímáme jako partnery, se kterými přispíváme k rozvoji české ekonomiky, včetně té digitální. Právě tam očekáváme největší změny. Internet věcí představuje jeden z velkých nástrojů růstu a konkurenceschopnosti nejen na našem trhu. Už teď má globální Vodafone ve světě přes 50 milionů připojených věcí. Také v ČR nabízí Vodafone českým vývozcům do chytrých zařízení globální datovou SIM, která funguje po celém světě a je mnohdy rozhodujícím faktorem pro úspěch v zahraničí. Nejnovější typ úzkopásmového internetu (NB IoT) nabízí relativně levné a efektivní technologické řešení například v  tzv. chytrém parkování, v chytrých odečtech plynu nebo vody, v optimálním odvozu odpadů, což v dlouhodobém horizontu sníží náklady a zvýší inovační potenciál. Internetu věcí by se ale neměli bát ani malé a střední firmy nebo zemědělci v ČR. I jim nabízíme produkty, které posílí jejich adaptaci na měnící se podmínky a požadavky evropského a světového trhu a přispějí k jejich dlouhodobému úspěchu.

Jak se díky novým technologiím mění Vodafone?

Digitalizace se čím dál víc promítá i do fungování samotného Vodafonu a zákaznické péče. Aplikace Můj Vodafone oslavila už pět let a obliba této online samoobsluhy u zákazníků jen roste. Technologie jsou vnímané jako prostředek, který přináší nové možnosti a svobodu. Technologie nám umožňují poznávat naše stávající a potenciální zákazníky lépe a připravovat pro ně ty nejvhodnější produkty a služby. V tom je přínosem i využívání tzv. big data, neboli velkoobjemových dat, která jsou nepřetržitě vytvářená lidmi nebo generovaná stroji. Bezpochyby budeme svědky toho, že se data v příštích letech stanou klíčovým slovem a „nezbytnou surovinou“. Telekomunikace jsou skutečně velmi dynamickým sektorem, Vodafone je druhým největším mobilním operátorem světa, nicméně tuto robustnost doplňujeme tzv. agilním fungováním a inovacemi, které podporujeme jak uvnitř firmy, tak za ně často vděčíme nově vznikajícím dynamickým a úspěšným českým start-upům. V roce 2017 slaví startupová soutěž Nápad roku, jehož je Vodafone titulárním partnerem, už 10 let. Spolupráce s mladými dynamickými podniky je pro nás inspirující a pomáhá nám také držet krok v nejmodernější technologické přípravě pro nové socio-ekonomické fungování Česka a pro měnící se chování lidí a společnosti.

Tématem poslední doby je bezpečnost dat a také ochrana osobních údajů. Jakým způsobem tuto problematiku řeší Vodafone? Pro zákazníky z řad firem je to jistě důležitý faktor při rozhodování se o výběru operátora.

K ochraně soukromí zákazníků přistupuje Vodafone velmi odpovědně, inovativně a proaktivně a takto vnímá i nové obecného nařízení o ochraně osobních údajů, které vstoupí v platnost už 25. května 2018 (General Data Protection Regulation, GDPR). Implementace pravidel GDPR do firemní kultury je výzvou a příležitostí k dalšímu posílení ochrany údajů zákazníků. Vzhledem k povaze a důležitosti ochrany osobních údajů se Vodafone dále angažuje ve spolupráci s dalšími subjekty z veřejného sektoru (např. Úřad pro ochranu osobních údajů, Ministerstvo vnitra ČR atd.), tak i soukromého.

PARTNEŘI

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI