Loading...

OLDŘICH BAJER: KONSTANTOU BUDOUCNOSTI JE MĚNÍCÍ SE PROSTŘEDÍ

28.07.2017

Od doby, kdy Oldřich Bajer spolu s Radkem Šulcem a Ondřejem Tomkem zakládal společnost NetCentrum, provozovatele portálu Centrum.cz, uplyne v srpnu již neuvěřitelných 20 let, od jeho prodeje pak 10 let. Jak se za ta léta internet změnil, jsme si během setkání v rámci projektu Ocenění českých lídrů v prosklené kupoli budovy Expobank CZ na Václavském náměstí povídali právě s Oldřichem Bajerem, který se dnes mimo jiné věnuje obchodování s módou prostřednictvím portálu Zoot.cz. Tématem setkání bylo „Jak internet změní svět?“.

V současné době je internet proměněný tak, že již toto samotné slovo nelze považovat za všeobjímající pojem. Abychom si mezi sebou rozuměli, musíme vždy konkretizovat, o čem se bavíme. Musíme si vyjasnit, zda máme na mysli média, web, sociální sítě nebo e-commerce. „V průběhu několika posledních let došlo také ke konsolidaci toho, co nám internet přináší. Vidíme, že svět digitálního průmyslu ovládají platformy Google, Facebook, Amazon a Apple,“ říká Oldřich Bajer s tím, že z toho důvodu přestává být podnikání na internetu realitivně svobodné. Ti, co podnikají například v oblasti e-commerce totiž nikdy neví, zda je Amazon nezruinuje nebo nekoupí.

S takovou situací se musí vypořádat i aktuální Bajerův projekt, kterým je Zoot.cz. „Největším internetovým prodejcem módy v Evropě je dnes společnost Zalando, která má v Irsku 5000 programátorů. My jich máme 50 a potřebovali bychom jich nejméně jednou tolik, ale bohužel nejsou. S tím se musíme vyrovnat, a tak se s těmi 50 snažíme dělat něco pro východní Evropu. Samozřejmě musíme být chytří a naše priority v čase přizpůsobovat tak, abychom jednou byli schopní příchodu Zalanada na tyto trhy odolávat,“ vysvětluje Oldřich Bajer a prozrazuje tak, co vidí jako hlavní nutnost uspět v dnešní době v podstatě v jakémkoli oboru podnikání.

Základem je uvědomit si, že svět se bude měnit neustále a kdo v něm chce uspět, se tomu bude muset přizpůsobit. To by se mělo odrazit například i v našem přístupu ke vzdělávání. „Budoucnost je v digitalizaci a v technologiích, tomu musíme přizpůsobit školství. Je nutné se snažit vzdělávat nejen sami sebe, ale i další generace, abychom byli v budoucnu schopni využít příležitostí, které nám technologie nabízí,“ doplňuje Oldřich Bajer s tím, že jen tak budou naše firmy a potažmo i celá Česká republika konkurenceschopné.

Jak velkým posunem svět od 90.let, kdy Oldřich Bajer začal podnikat na internetu, prošel, je znát na samozřejmosti, s jakou mladá generace konzumuje informace prostřednictvím internetu. „Dnešní doba člověka svádí k zapadnutí do vyjetých kolejí. Naším úkolem je učit děti znovu být kreativní, zvídaví, být neustále připraveni dívat se na věci jinak. Každodenní dávka informací, která se na člověka z internetu přímo valí, svádí k pohodlnosti. Největším nebezpečím současného internetu je ztráta kritického myšlení. Tady bychom ale neměli věci přijímat tak, jak se nám nabízejí. Svět je totiž připravený na to, abychom jej přetvářeli,“ říká Oldřich Bajer.

To zcela souzní s myšlenkou nového projektu Ocenění českých lídrů, jehož zakladatelka Helena Kohoutová si klade za cíl vyzdvihnout úspěchy, kterých české firmy dosahují nejen u nás, ale také ve světě. A poslání nového projektu ocenil i Oldřich Bajer. „Práce tady není kvůli tomu, abychom jí trávili veškerý čas, je pouze prostředkem pro dosažení našich osobních cílů. Je důležité vyčlenit si čas na osobní život, protože osobní růst je záležitostí mnoha stránek života. My Češi často čekáme na nějaký impuls zvenku, který nás nasměruje z té pohodlnosti a zajetých kolejí, vyvolá v nás touhu dojít ještě dál, nespokojit se s málem, rozhlédnout se a vidět svět z širší perspektivy. Měli bychom umět prodat svůj um a hrdost, což se už naštěstí díky lidem, kteří se scházejí v projektech, jako je tento, konečně děje,“ dodává Bajer.

OLDŘICH BAJER se narodil v roce 1976. Vystudoval Dopravní fakultu v Pardubicích. Spolu s Radkem Šulcem a Ondřejem Tomkem založili v srpnu 1997 společnost NetCentrum, kterou v roce 2007úspěšně prodali. Nyní se angažuje na festivalech Rock for People či projektu Kašpárek v rohlíku. Je také spoluzakladatel českého showcase festivalu Nouvelle Prague a současně největšího on-line obchodu s módou Zoot.cz.

FOTOGRAFIE ZE SETKÁNÍ SI MŮŽETE PROHLÉDNOUT ZDE. 

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020