Loading...

FORTINET: INVESTICE DO IT BEZPEČNOSTI SE VYPLATÍ

13.10.2017

České firmy si stále ještě neuvědomují reálné dopady kybernetického útoku. I proto jsme s investicemi do bezpečnosti IT v porovnání se západními zeměmi pozadu, říká Nick Feifer, manažer společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu

Jaká je historie společnosti Fortinet na tuzemském trhu?

Společnost Fortinet funguje od roku 2000, na českém trhu se pak objevila již počátkem roku 2008, od kdy zde stabilně operuje české zastoupení. Díky tomu, že naše řešení dosahují velmi vysoké výkonnosti za zajímavou cenu, jsme jednou z nejrychleji rostoucích firem v oblasti IT bezpečnosti. Intenzivně investujeme také do lidských zdrojů. Fortinet má v Praze centrum technické podpory, které slouží nejen pro naše, ale i evropské zákazníky. Protože zde přibližně polovinu inženýrů tvoří Češi, na rozdíl od konkurence tak můžeme nabídnout poprodejní podporu v českém jazyce. Zakládáme si na tom, aby bezpečnost, kterou si firma koupí, nebyla bezpečností jen k datu nákupu, ale po celou dobu životnosti zařízení.

Jaké produkty a služby svým zákazníkům nabízíte?

Fortinet nabízí komplexní bezpečnostní řešení, která vynikají nejen špičkovou funkcionalitou, ale i přehledností a jednoduchou správou. Vyvíjíme, vyrábíme a prodáváme ucelené portfolio produktů a služeb, které tvoří nejmodernější a nejvýkonnější síťovou bezpečnostní platformu, s jejíž pomocí mohou zákazníci bezpečně budovat a rozvíjet své IT infrastruktury, a to jednodušeji a s nižšími náklady. Díky integraci širokého spektra bezpečnostních služeb v jednom zařízení pomáháme zjednodušit celou síťovou infrastrukturu a zajistit pohodlnou centralizovanou správu, lepší kontrolu a ucelený pohled na bezpečnostní situaci v reálném čase. Chráníme tak firmy před moderními IT hrozbami a přitom dbáme na to, aby naše produkty byly nenáročné na správu a technickou podporu. V našem portfoliu tak najdete například unikátní firewally, filtrování internetového provozu, ochranu webových stránek, anti-spam řešení, reportovací a analytická zařízení nebo systémy pro správu bezpečnostních informací a událostí (tzv. SIEM).

O jaké z nich je mezi nimi největší zájem?

Firmy a instituce si postupně uvědomují, že žijeme ve světě, kde většina činností probíhá elektronicky nebo je určitým způsobem na elektronické systémy napojena. Ve světě, kde je většina informací uchovávána a zpracovávána prostřednictvím digitálních systémů, může ohrožení těchto dat způsobit nejen obrovské ekonomické škody, ale reálně i narušit bezpečnost jednotlivců i celých organizací. Ztráta a diskreditace dat je totiž v dnešní době závažným problémem, který může ohrozit konkurenceschopnost firmy, poškodit její jméno a zkompromitovat zákaznická data. Poptávka po řešeních díky tomu odpovídá současné situaci na trhu a reflektuje to, co firmy trápí nejvíce. Zákazníci tak nejčastěji poptávají firewall FortiGate s unikátními funkcemi včetně integrované Wi-Fi spolu s bezdrátovými přístupovými body, antispamové řešení FortiMail nebo FortiWeb pro ochranu webových aplikací.

Tématem dnešní doby je kyber bezpečnost. Jak jsou na tom v tomto ohledu české firmy? Jak to vypadá v porovnání se světem?

Většina firem stále ještě nemá kvalitně zpracovanou bezpečnostní politiku, která říká, co chrání a proč to chrání. Společnosti si zatím stále ještě neuvědomují reálné dopady kybernetického útoku. Pokud si vyčíslí, co mají a co mohou ztratit, mohou pracovat koncepčně a když se něco stane, jsou na to připraveny. Realita je však často taková, že většina firem reaguje ad hoc, bezkoncepčně.  V porovnání s investicemi do bezpečnosti IT v západních zemích jsme proto mírně pozadu. Jsem přesvědčen, že jakmile si majitelé firem uvědomí cenu ztráty jejich know-how či únik zákaznických dat, zvedne se i zájem o lepší zabezpečení jejich IT infrastruktury.

Existují v cyber security nějaké trendy? Co je dnes v této oblasti podle Vás největším problémem či hrozbou, se kterou se firmy potýkají? 

V prostředí IT bezpečnosti mají trendy velmi krátkou dobu trvání a jedná se o jedno z mála odvětví, kde se musí výrobci doslova denně snažit své technologie vylepšit a reagovat tak na neustále se zdokonalující typy útoků se záměrem zcizit či jinak zneužít citlivá data. Jedním z posledních trendů je například automatizace. Nedávná statistika ukázala, že společnostem trvá v průměru více jak půl roku, než zjistí, že byly napadeny. Odpovědí je pak integrovaný bezpečnostní systém jednoduchý na správu a se schopností automaticky a adekvátně reagovat na vyvstalý bezpečnostní incident. Jedna z nejjednodušších forem útoku spojená s nejmenšími náklady je dnes například ransomware. Jedná se o malware, který zašifruje data na počítačích či serverech a společnost je pak nucena zaplatit určitou částku, za kterou obdrží klíč pro jejich opětovné dešifrování. Další typ útoků, který roste, souvisí se získáváním dat z infrastruktury. Hodně útoků je zaměřeno na napadení webových stránek a skrze ně k nakažení cílových strojů a usazení malwaru. Ve světě moderních technologií si je tak s každou novou bezpečnostní hrozbou třeba klást otázku, zda jsou současné systémy schopny těmto nebezpečím čelit.

Další články

Partneři

Logo - A-giga
Logo - Alukov
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - Enbra
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - handy corp.
Logo - IXPERTA
Logo - JŠK advokátní kancelář
Logo - JVS Service
Logo - Logio s.r.o.
Logo - Microsoft
Logo - nsg morison
Logo - REHABILITAČNÍ CENTRUM ČELADNÁ
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Swiss Life Select
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - STAVEBNÍ FIRMA PLUS
Logo - Hydraulics
Logo - J 4
Logo - Carollinum
Logo - Inca Collagen

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Foodway Catering
Logo - IDC - FOOD
Logo - Japonská rýže
Logo - MY JAPAN
Logo - Smart Walls

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - Brands&Stories
Logo - BusinessInfo.cz
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - Franchising.cz
Logo - Franchising.cz
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - Trade
Výsledky 2020