Loading...

Filson: Konkurence je pro nás hnacím motorem

11.01.2019

Nová pobočka v Německu, otevření největší maloobchodní prodejny ve střední Evropě a obhajoba prestižního ocenění. Tak vypadal rok 2018 pro společnost Filson. V rozhovoru to prozradil její obchodní ředitel Milan Demel.

Jaká je historie společnosti Filson na českém trhu?

Společnost Filson s.r.o. vznikla na počátku 90. let jako specializovaný velkoobchod a distributor kompletního sortimentu autodoplňků. Od samotného počátku jsme se začali prosazovat zejména kvalitou a rozsahem nabízeného sortimentu, jakož to i kvalitou nabízených služeb. V době, kdy český trh zaplavily levné a nekvalitní výrobky z Asie, byla společnost Filson jedním z prvních distributorů nabízejících produkty zejména evropské provenience. Významným mezníkem v historii společnosti se stal rok 1994, kdy jsme úspěšně nastartovali spolupráci s čerpacími stanicemi a posléze i s obchodními řetězci, neboť oba tyto prodejní kanály jsou naší prodejní páteří dodnes. Krátce po příchodu nového milénia jsme zásadně rozšířili náš obchodní tým za účelem expanze naší distribuce do prodejních řetězců a zároveň k rozšíření nabídky zákaznických služeb. Zároveň jsme posílili svoji pozici lídra na českém trhu a vzhledem k pozitivnímu rozvoji na Slovensku jsme uvedli v činnost pobočku Filson-Slovenská republika. K jednomu z nejzásadnějších a nejvýraznějších milníků v historii naší společnosti došlo v roce 2011, kdy jsme zrealizovali akvizici výrobního závodu Hekra v Opavě a ve velmi krátké době zprovoznili technologické linky na výrobu vlastních výrobků v segmentu autokosmetiky, provozních kapalin a motorových olejů. V současné době patří do portfolia našich významných odběratelů společnosti jako KAUFLAND, TESCO, LIDL, AHOLD, PENNY, BILLA, BAUHAUS, COOP. Během posledních let společnost Filson věnuje velkou pozornost krokům, které podnikáme s cílem upevnění si pozice jedničky na českém trhu a rozvoje našich značek v měřítku evropského formátu. Jsme ryze česká firma s českým kapitálem a českým srdcem. Nespoléháme se na dotace z Evropské unie, ale opíráme se o schopnosti našich zaměstnanců, kvalitu našich výrobků a v neposlední řadě o precizní zákaznický servis.

Jaký byl rok 2018 pro Vaši firmu?

Rok 2018 patřil v naši společnosti mezi ty významnější, a to z několika důvodů. Počtvrté jsme obhájili ocenění Superbrands Award, založili jsme pobočku Filson Deutschland GmbH, kde chystáme expanzi a na konci roku jsme otevřeli největší maloobchodní prodejnu ve střední Evropě Filson Store v Praze Uhříněvsi s kompletním sortimentem a možná ještě více. Přijďte se přesvědčit.

Mezi vaše nejdůležitější prodejní kanály dnes patří čerpací stanice a také obchodní řetězce. Jak těžké bylo s nimi navázat spolupráci, jak se vám to povedlo?

Pracovitostí, kvalitními produkty a komplexními službami jsme docílili důvěry, která se promítla do dlouhodobé perspektivní spolupráce a je přínosem pro obě strany.   

Co je podle Vás klíčem k úspěchu ve vaší branži? Jak bojujete s konkurencí?

Klíčem k úspěchu je systematická práce obchodního týmu, který přenáší do firmy požadavky dle potřeb zákazníků a od toho se odvíjí inovace výrobků, nové kvalitnější složení produktů dle směrnic EU a jsme průkopníky v designových trendech obalového materiálu. Konkurence je pro nás hnacím motorem. Každý rok uvádíme na trh celou řadu nových výrobků tak, abychom byli v trendech před konkurencí nejen v České republice, ale i v zahraničí. 

V roce 2011 jste zahájili výrobu vlastních produktů. Co vás k tomuto kroku přimělo? Jaký vliv měl na společnost?

Jak jsem již uvedl, rok 2011 byl jeden z nejzásadnějších a nejvýraznějších milníků v historii naší společnosti, kdy došlo k realizaci akvizice výrobního závodu v Opavě. Ve velmi krátké době došlo ke zprovoznění technologické linky na výrobu vlastních výrobků v segmentu autokosmetiky, provozních kapalin a motorových olejů. Tímto krokem získala společnost Filson potřebné portfolio vlastních produktů, které nám otevřelo cestu k výraznému posílení našich pozic v prodejních kanálech a v neposlední řadě umožnilo dynamický rozvoj exportních aktivit. Dnes patří výrobní závod k nejmodernějším v České republice, kde se vyrábí nejen autokosmetika, provozní kapaliny, motorové oleje, ale i další produkty od zahradního sortimentu, až po cyklo kosmetiku.

Společnost Filson uspěla v soutěži Ocenění Českých Lídrů. Co pro Vás tento úspěch znamená?

Ocenění Českých lídrů je prestižní ocenění, které nás zavazuje a utvrzuje v přesvědčení, že svoji práci děláme dobře.

PARTNEŘI

Logo - Microsoft Logo - DAQUAS Logo - Fortinet Logo - DAIKIN AIRCONDITIONING CENTRAL EUROPE – CZECH REPUBLIC Logo - AUTOCONT Logo - MasterCard Logo - gerlach Logo - Czech Trade Logo - bh securities Logo - nsg morison Logo - JŠK advokátní kancelář Logo - Kopecký - Autosalony Logo - Kopecký - Autosalony Logo - ZÁTIŠÍ GROUP Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA Logo - mediarex Logo - presentigo Logo - blue holiday Logo - DENTALO Logo - PROGRAM H PLUS Logo - ČESKÁ MINCOVNA Logo - Belvec

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Logo - Franchising.cz Logo - Franchising.cz Logo - Svět Průmyslu Logo - BusinessInfo.cz Logo - Reg TV Logo - Trade Logo - Age Logo - Hospodářské noviny Logo - Bonuss.cz Logo - Inpublic Group Logo - A11 Logo - A11 Logo - XANTYPA Logo - LIVE SIGNAL Logo - Business leaders Logo - EPRAVO.CZ
Výsledky 2018